Wanneer krijg ik de e-mail met de link naar mijn studiekeuzecheck?
In februari starten we met de studiekeuzecheck, vanaf dat moment worden de uitnodigingen verstuurd. Je ontvangt een paar dagen na je aanmelding een e-mail met de link naar jouw studiekeuzecheck.
Ik krijg een foutmelding als ik een afspraak wil maken. Ik kan geen datum kiezen. Wat moet ik doen?
Als alle beschikbare afspraken al zijn gekozen, krijg je een foutmelding. De opleiding moet dan nieuwe data in het systeem zetten. Probeer het een paar dagen later nog een keer. Krijg je nog steeds een foutmelding? Stuur ons dan een e-mail naar info@han.nl of stuur een appje naar 024-353 05 00, dan gaan we op onderzoek uit om het voor je op te lossen.
Ik heb problemen tijdens het maken van de studiekeuzecheck. Wat moet ik doen?
Neem meteen contact met ons op via telefoonnummer 024 353 05 00. Dan kunnen we ervoor zorgen dat jij verder kunt. Het is handig om je studentnummer dan bij de hand te hebben.
Zijn er dit jaar dingen anders door corona?
Ja, namelijk:
-
Jouw afspraak bij de HAN kan online zijn of op de campus, of een mix daarvan. Dat ligt aan de ontwikkelingen van de coronamaatregelen. De opleiding informeert je hierover.
-
Omdat jij je door de corona-omstandigheden minder goed hebt kunnen oriënteren, krijg je dit jaar geen bindend negatief studieadvies. Dat betekent dat jij zelf bepaalt of je in september met de opleiding wilt starten, ook als je een negatief advies krijgt.
Kan ik de studiekeuzecheck onderbreken, opslaan en later weer hervatten?
Niet helemaal. Voor de studiekeuzecheck vul je 2 vragenlijsten in. Alleen je antwoorden van vragenlijst 2 worden tussentijds opgeslagen, je antwoorden op vragenlijst 1 niet. Je kunt de studiekeuzecheck dus alleen afsluiten en opnieuw openen (via de link in de e-mail) als je eenmaal in de 2e vragenlijst zit.
Ik heb een afspraak voor mijn studiekeuzecheck, maar ik kan toch niet aanwezig zijn. Wat nu?
Bel zo snel mogelijk met het HAN Voorlichtingscentrum: (024) 353 05 00. Wil je de check verzetten? Dit kan alleen als je een geldige reden hebt die je kunt aantonen. Denk bijvoorbeeld aan ziekte, een ongeval, onverwachte herkansing van je examen of iets anders waar je zelf geen invloed op hebt. Dingen die je zelf hebt gepland na je aanmelding op Studielink (bijvoorbeeld een rijexamen of een vakantie) zijn ongeldige redenen.
Ik woon in het buitenland. Moet ik dan ook een afspraak met de opleiding maken?
Als je in het buitenland woont hoef je zelf geen datum te kiezen voor de afspraak. De opleiding neemt hiervoor contact met jou op. De afspraak is online.
Met welk studiekeuzeadvies kan ik mijn inschrijving definitief maken?
Als jij je advies binnen hebt, kun je je aanmelding 100% definitief gaan maken. Dat kan dit jaar met alle adviezen.
-
Positief advies (eventueel met tips voor verdere actie): Yes, er is een match tussen jou en de opleiding. Het kan zijn dat de opleiding je nog wat tips meegeeft om je kans op succes te vergroten. Misschien is het bijvoorbeeld verstandig om je nog wat verder in de opleiding verdiepen, een instapcursus te volgen of bijzondere omstandigheden melden. Je kunt je inschrijving wel al definitief gaan maken
-
Negatief advies: Jij en de opleiding lijken minder goed te matchen. Wil je toch met de opleiding starten? Dat kan. Het negatieve advies is dit studiejaar niet bindend, want we snappen dat jij je door de coronamaatregelen minder goed hebt kunnen oriënteren. Als je wilt, kun jij je inschrijving dus toch definitief maken..
Zorg dat je je studiekeuzeadvies zo snel mogelijk ontvangt, uiterlijk op 31 augustus. Dan kunnen we je inschrijving op tijd definitief maken en heb je toegang tot alle faciliteiten.
Hoe maak ik mijn inschrijving 100% definitief?
Ga naar han.nl/mijnaanmelding. Daar lees je stap voor stap wat je moet doen om jouw inschrijving definitief te maken. Je hebt je studentnummer hierbij nodig. Ga hier op tijd mee aan de slag, zodat je in september met je opleiding kunt starten.