HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Project

Werk aan de winkel: Arbeid integreren in de fysiotherapeutische besluitvorming

Veel klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat worden veroorzaakt door werk of hebben daar invloed op. Algemeen fysiotherapeuten vinden het lastig om de factor ‘werk’ mee te nemen in de behandeling. Wat is het effect op hersteltijd en arbeidsparticipatie als die factor wel wordt meegenomen?

HAN Redactie
fysiotherapeut corrigeert houding van een patiënt op een fiets 
Project

Werk aan de winkel: Arbeid integreren in de fysiotherapeutische besluitvorming

Veel klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat worden veroorzaakt door werk of hebben daar invloed op. Algemeen fysiotherapeuten vinden het lastig om de factor ‘werk’ mee te nemen in de behandeling. Wat is het effect op hersteltijd en arbeidsparticipatie als die factor wel wordt meegenomen?

HAN Redactie
fysiotherapeut corrigeert houding van een patiënt op een fiets 
Project

Geclusterd wonen en sociale cohesie onder (oudere) bewoners

Vergrijzing en het landelijke beleid dat inzet op langer zelfstandig thuis woning heeft gevolgen voor woningcorporaties. Zij krijgen te maken met een grotere groep (kwetsbare) oudere bewoners binnen hun huurderspopulatie.

HAN Redactie
ouderen die deelnemen aan groepsactiviteiten
Onderzoek naar meisjes in de publieke ruimte

Plek voor meiden

Fijne plekken in de buurt waar iedereen mag komen (zoals parken en pleinen) zijn belangrijk. Ze helpen bij het gezond en veilig opgroeien. Maar onderzoek laat zien dat deze plekken niet altijd passen bij wat tienermeiden nodig hebben en leuk vinden. Daar wil de gemeente Apeldoorn iets aan doen!

HAN Redactie
5f9be8d0-dad0-11ee-af6b-516efd8e3006 Plek voor Meiden hilde wierda

Sociale kwaliteit voor jongeren met een ondersteuningsbehoefte

In Nederland redden veel jongeren het niet zelfstandig een plek in de samenleving te krijgen. Denk aan het volgen van passend onderwijs of het vinden van een baan. De sociale kwaliteit staat voor hen onder druk. Dit onderzoek richt zich op het vergroten van sociale kwaliteit voor deze jongeren.

HAN Redactie
452721 Annemae de Vries Week van Inclusie
Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen

Leeratelier Jongeren, Inclusie en Participatie (JIP)

Meedoen in de samenleving: niet voor iedere jongere is dit vanzelfsprekend. Soms zorgen fysieke of psychische problemen voor belemmeringen. Of zitten leerproblemen in de weg. Ook zorg voor een naaste kan veel energie opslokken. Voor deze jongeren staat hun aansluiting op de maatschappij onder druk.

HAN Redactie
c81f5444-0cf6-11ee-a056-02565807075b Knoop doorhakken studiekeuze tussenjaar feestende jongeren
Signaleren rondom het kwetsbare jonge kind

Gezond Jong!

Hoe groeit een jong kind gezond en kansrijk op? Deze vraag staat centraal in het onderzoek Gezond Jong. Het opgroeien van een kind gaat over verschillende contexten en beroepsgrenzen heen. Aan dit project werken daarom verschillende opleidingen en lectoraten van de HAN samen.

HAN Redactie
209a778c-0cfe-11ee-a60b-02565807075b Vijf kinderen zitten aan hun tafel in de klas, waarvan één kind zijn vinger opsteekt om een vraag te stellen
Project

Operatie Ontmoetingsruimte

De HAN wil met partners zoals Talis naar woonconcepten kijken die aansluiten op de nieuw ontstane behoeften van (kwetsbare) huurders. Zodat ze in co-creatie voor deze groeiende groep passender huisvesting kan bieden waardoor de samenredzaamheid en vitaliteit van woongemeenschappen toeneemt.

HAN Redactie
d39f95c1-d228-11ee-9b9e-33e6ed036731 Ouderen mensen spelen piano
professionallisering van leraren

Stuurkracht en impact van de MOVEL-student in de praktijk

De Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL) leidt studenten op tot innovatieve professionals die in de onderwijspraktijk het verschil kunnen maken. Maar wat is de impact nu eigenlijk op de beroepspraktijk en hoe staat het met de ontwikkeling van stuurkracht van de MOVEL-studenten?

HAN Redactie
e8348cc4-0cea-11ee-9306-02565807075b Drie studenten van de master ontwerpen van eigentijds leren kijken lachend aandachtig richting een docent.