353320 Startbijeenkomst leerlingen Liemers College

Leerlingen uit de bovenbouw havo-vwo van het Lorentz Lyceum in Arnhem en leerlingen havo-3 van het Liemerscollege in Zevenaar hebben in de afgelopen dagen kennis kunnen maken met opleidingen van de HAN.

Masterclasses Lorentz

Leerlingen van het Lorentz Lyceum (Arnhem) kregen 12 november van hun school Masterclasses aangeboden.

Zij konden kiezen uit 25 programma's en intekenen op een masterclass die het beste aansluit op hun interesse. Van deze Masterclasses werden er 4 verzorgd door de HAN. In 'Bouw jij mee aan Nederland 2.0?' van de opleiding Civiele Techniek maakten leerlingen kennis met de wereld van de civiele techniek. Zij bouwden een houten brug, maakten asfalt in het Asfaltlab en leerden hoe je in het Waterlab  situaties voor waterveiligheid kunt simuleren en testen. In Nijmegen ontving de opleiding Ergotherapie een aantal leerlingen.

Op locatie van het Lorentz Lyceum zelf, kregen leerlingen een masterclassprogramma van de opleiding Finance Tax and Advice en van de opleidingen Chemie, Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek en Bio-informatica

Profielkeuze Liemers College

Maandag 15 november waren leerlingen havo-3 van het Liemers College uit Zevenaar op bezoek op de HAN-campus in Arnhem. Deze leerlingen staan kort voor hun profielkeuze.

Om de havo-leerlingen te laten ervaren wat er mogelijk is met techniek namen ze deel aan 5 workshops verzorgd door verschillende HAN-onderdelen:

Bij Elektrotechniek gingen de havisten aan de slag met het programmeren van robots (video op Instagram) en kregen ze uitleg over de Waterstof Demonstrator. Dat het bouwen van een brug van spaghetti en een houten brug best ingewikkeld is, ontdekten de havo-leerlingen bij de workshops Civiele Techniek. "Dan moet je ineens nadenken over vormen en constructie. Dat is voor veel leerlingen een eye-opener", vertelt Sonja Froon, decaan bij het Liemers College in Zevenaar. "Je ziet dat sommige leerlingen dan echt over een technisch ontwerp gaan nadenken."

Hoe beleefden de leerlingen deze dag?

Tech Gelderland was er ook bij en ging met leerlingen in gesprek.
Lees het artikel Loopbaanoriëntatie techniek van havo-3-leerlingen.

353319 spaghettibrug maken tijdens profielkeuzedag Liemers College

Ontwerpwedstrijd

Leerlingen die interesse hebben in ontwerpen en het leuk vinden om samen te werken kunnen in het voorjaar hun creativiteit kwijt in een ontwerpwedstrijd. In groepjes van maximaal drie personen werken ze hun droomcampus uit. Leerlingen in de bovenbouw van de havo of het vwo van alle middelbare scholen zijn welkom. Natuurlijk is er een mooie prijs te winnen. De wedstrijd is bedacht en wordt georganiseerd door studenten van Buro Built, een bouwkundig en civieltechnisch bureau gerund door studenten.

Kijk hier  voor meer informatie en deelname.

Vragen of meer informatie?

Leerlingen kennis laten maken met de opleidingsmogelijkheden bij de HAN?
Neem contact op via ASK HAN voor de mogelijkheden.

Direct contact

Vragen over de opleiding? ASK HAN! We helpen je graag persoonlijk verder.

Werkdagen: 08:00 tot 17:00 uur

Liever bellen of appen?