HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Student Elektrotechniek wint prijs in Stichting 3E - Royal SMIT BSc competitie

Afstudeerder Tristan Wessels heeft namens de HAN-opleiding Elektrotechniek deelgenomen aan de 3E - Royal SMIT BSc competitie. In de categorie Hogescholen heeft hij de 3e prijs in de wacht gesleept voor zijn baanbrekende afstudeerwerk bij TenneT. Van harte proficiat!

08 april 2024
11dce450-fe4d-11ee-90f9-7fe391e31f9b Erik Schenkel (TenneT), afstudeerstudent Elektrotechniek Tristan Wessels en HAN-docentonderzoeker Amin Mannani bij ontvangst van de 3e prijs die Tristan heeft gewonnen.
Elektrotechniek

Jurre ontwikkelde een tool die TenneT helpt bij de keuze van de standaard hoogspanningsmast

Vanwege de energietransitie en de grotere vraag naar elektrisch vermogen moet TenneT de komende 20 jaar veel nieuwe masten en bovengrondse lijnen aanleggen. Daarom wil TenneT één optimaal en standaard mastontwerp dat op veel plekken kan worden toegepast.

03 oktober 2023
413115 Hoogspanningsmast. SEECE
Elektrotechniek

Student Elektrotechniek hielp Tennet met beter voorspellen van spanningsknelpunten bij windparken

Windparken op zee moeten een belangrijke bijdrage leveren aan de energietransitie. Maar wind is een grillige energiebron, waardoor netbeheerder TenneT voor nieuwe uitdagingen staat. Eén van die uitdagingen is het beter voorspellen van spanningsknelpunten. HAN-student Dimas Lenting deed daar onderzoek naar, zodat ook toekomstige generaties altijd kunnen vertrouwen op stroom uit het stopcontact.

19 september 2023
237144 SEE, windmolen kop
Elektrotechniek

HAN-studenten ontwikkelen feedbackmachine Parkinson voicetrainer app

Studenten van het Health Concept Lab van de HAN (Industrieel Product Ontwerpen, Embedded Systems Engineering en Elektrotechniek) werkten het afgelopen semester samen aan een feedbackmachine voor de Parkinson voicetrainer app.

07 februari 2023
4c2369f4-0cfe-11ee-a911-02565807075b HAN-docent Rudie van den Heuvel legt het OpenEd-project Activating Parkinson Patients with Sensor (APPS) uit

H2 Demonstrator leert je meer over waterstoftechniek

De wat? Juist: de H2 Demonstrator. Een combinatie van een elektrische Fiat Doblo met aanhanger die wordt ingezet om uitleg te geven over waterstoftechniek. Een van dé manieren om kennis te maken met de brandstofcel van de toekomst.

19 november 2021
346032 Persbericht Forse impuls voor waterstofinnovatie Oost-Nederland

Leerlingen proeven aan HAN-opleidingen

Leerlingen uit de bovenbouw havo-vwo van het Lorentz Lyceum in Arnhem en leerlingen havo-3 van het Liemerscollege in Zevenaar hebben in de afgelopen dagen kennis kunnen maken met opleidingen van de HAN.

15 november 2021
353320 Startbijeenkomst leerlingen Liemers College
Elektrotechniek

Engineering en Automotive leveren waardevolle bijdrage aan energietransitie

Zonder het zelf in de gaten te hebben, verrichten studenten en docenten Engineering en Automotive een waardevolle bijdrage aan de energietransitie. Dat bleek tijdens een bezoek van het College van Bestuur (CvB) op 23 september aan deze innovatieve academie.

24 september 2021
19ba3f06-0cf4-11ee-9ae4-02565807075b Rob Verhofstad in gesprek met de academie engineering en automotive

Studenten onthullen prototype Nederlandse HydroCargo bakfiets

Studenten van de HAN hebben samen met partner 'Alles over waterstof' de eerste hybride waterstof elektrische bakfiets gepresenteerd. Deze zal onder meer ingezet worden voor duurzame pakketdistributie in de stadsregio Arnhem. De bakfiets biedt voldoende laadruimte voor de pakketservice. Het project krijgt steun van de Provincie Gelderland en Urban Arrow.

10 september 2021
51e7a3dc-0cf4-11ee-8732-02565807075b hybride waterstof elektrische bakfiets met Mika Damen student Embedded Systems Engineering voor gebouw Ruitenberglaan 29
Elektrotechniek

Met batterij en laadpaal naar een nog slimmere, schonere trolleybus

In 2025 willen alle gemeenten in Nederland zijn overgestapt op emissievrij openbaar vervoer. Geen probleem voor Arnhem: daar rijdt de elektrische trolleybus immers al sinds 1949 rond. Toch zag vervoerder Connexxion nog veel ruimte voor verbetering. Samen met onder meer de HAN startten ze het project Trolley 2.0. Met een hoop zero emissie innovaties tot gevolg.

09 juli 2021
305801 Studenten werktuigboukunde en elektrotechniek werken aan de elektrische trolleybus in Arnhem (NH)