HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Academie Engineering en Automotive

Bianca Niekerk schittert in mannenwereld van hoogspanningstechniek

Het is bijna 2 jaar geleden sinds Bianca Niekerk is afgestudeerd bij HAN Elektrotechniek en koos voor een aantrekkelijke positie bij Qirion's Energy Consulting afdeling. Met een brede glimlach vertelt ze: "Het bedrijf biedt advies over de technische staat van het hoogspanningsnetwerk en is ook verantwoordelijk voor het ontwerp, de bouw en het onderhoud ervan." Welke passie heeft zij voor techniek?

25 april 2024
a742e930-fcbe-11ee-8acd-00d7725d8f0b Oud-Studente Bianca Niekerk van de studie Elektrotechniek bij een transformator.
Academie Engineering en Automotive

Werkplekbegeleiders onmisbaar in begeleiden deeltijdstudenten tijdens studie en werktraject

De rol van werkplekbegeleiders in het begeleiden van deeltijdstudenten tijdens hun studie en werktraject is cruciaal. Hoe die rol goed in te vullen is niet altijd even gemakkelijk. Daarom is het belangrijk dat werkplekbegeleiders elkaar ontmoeten. Dit gebeurde op donderdagmiddag 4 april in het Connectr Shared Office op het IPKW-terrein in Arnhem. De goed bezochte bijeenkomst bood een uitgelezen kans om banden te versterken en kennis te delen.

23 april 2024
a3d9c960-fcc5-11ee-a4f7-18b40043a4d4 Een gezellig netwerkgesprek tijdens het event voor werkplekcoaches voor de deeltijd studies van de Academie Engineering en Automotive.

Geslaagde kennismakingsmiddag Operational Network Program bij Qirion

We kijken terug op een zeer geslaagde kennismakingsmiddag voor het vernieuwde Operational Network Program bij Qirion (onderdeel van Alliander) in Duiven op woensdag 10 april jl. Wat is zo bijzonder aan dit speciale verkorte programma?

18 april 2024
713cc850-fdb9-11ee-922d-08214ba70e95 Operational Network Program Elektrotechniek kennismakingsmiddag april 2024 bij Qirion in Duiven.

Vliegende start voor Kenniscentrum Fiets

Het gaat goed met het nieuwe Kenniscentrum Fiets! Tijdens een levendige, tweede bijeenkomst op 10 april was men te gast bij de Academie Sport & Bewegen in Nijmegen. Er zijn vele interessante lopende en komende projecten uitgewisseld. Ook is er kennis uitgewisseld met Bartiméus.

18 april 2024
653ad650-fda5-11ee-a2b9-84bb3710b0f2 Aandacht vanuit de zaal voor Marjan Wolfs van Bartiméus tijdens de tweede bijeenkomst van Kenniscentrum Fiets van de HAN.
Academie Engineering en Automotive

Meiden maken bij de HAN spelenderwijs kennis met techniek en ict

Brug bouwen, programmeren, leren over AI en je eigen energiezuinige zaklamp solderen. Op 11 april 2024 kwamen ruim 400 meiden en zo'n 100 jongens, middelbare scholieren van havo/vwo 1 en 2, over de vloer bij HAN University of Applied Sciences in Arnhem op de speciale Girls' Day Techniek. Waarom deze dag?

17 april 2024
810d1fd0-fbfe-11ee-9a1a-3afbef1123a8 Workshop solderen op de Girls'Day 2024 bij de HAN in Arnhem

Student Elektrotechniek wint prijs in Stichting 3E - Royal SMIT BSc competitie

Afstudeerder Tristan Wessels heeft namens de HAN-opleiding Elektrotechniek deelgenomen aan de 3E - Royal SMIT BSc competitie. In de categorie Hogescholen heeft hij de 3e prijs in de wacht gesleept voor zijn baanbrekende afstudeerwerk bij TenneT. Van harte proficiat!

08 april 2024
11dce450-fe4d-11ee-90f9-7fe391e31f9b Erik Schenkel (TenneT), afstudeerstudent Elektrotechniek Tristan Wessels en HAN-docentonderzoeker Amin Mannani bij ontvangst van de 3e prijs die Tristan heeft gewonnen.

Studenten pakken kansen op stagemarkt Engineering en Automotive

Studenten die op zoek zijn naar een uitdagende stage in het nieuwe studiejaar of direct in gesprek willen gaan met een geschikt stagebedrijf, kregen op woensdagochtend 27 maart de gelegenheid! Maar liefst 37 technisch gerelateerde bedrijven boden een stageplek aan tijdens de drukbezochte Stagemarkt Engineering en Automotive.

05 april 2024
baaae900-f345-11ee-b867-51f09602421f Sfeerbeeld van de stagemarkt die op 27 maart 2024 is gehouden bij de Academie Engineering en Automotive van de HAN

Technische Bedrijfskunde positief beoordeeld

Op woensdag 27 maart zijn de bachelor- en de Associate degree-opleiding van Technische Bedrijfskunde (TBK) geaccrediteerd en is de dag afgesloten met een positief oordeel. Bij de terugkoppeling werd door het panel de vergelijking gemaakt met een topteam van docenten die topsporters afleveren. Dat zijn heel mooie woorden voor de ontwikkelingen die de opleiding de laatste jaren heeft doorgemaakt.

02 april 2024
68e6eba0-f0f2-11ee-a76e-b62b1d603257 Groepsfoto tijdens de accreditatie van de opleiding Technische Bedrijfskunde van de academie Engineering en Automotive.

Samenwerken aan praktijkgericht onderzoek

Bij het praktijkgerichte onderzoek rondom waterstof werken onderzoekers van het HAN Lectoraat Balanced Energy Systems vanuit een Applied Research Team.

20 maart 2024
a076da20-e51d-11ee-8e0b-ace115b126a0 Leo Polak en Hans ten Dam in een screenshot over Applied Research Team. SEECE, Academie, lectoraat BES, waterstof, onderzoek
Academie Engineering en Automotive

Koken op waterstof, kan dat?

Leroy van Maurik heeft samen met onze onderzoekers Nikola Pozderovic en Roel Jansen van het HAN H2 Lab onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van koken op waterstof. "Onze uiteindelijke goal is een wokbrander op waterstof te ontwikkelen."

14 maart 2024
8b0c5110-e144-11ee-8366-06d2beec2ee2 Alumnus van de master Engineering Systems werkt bij ATAG aan koken op waterstof.