HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Ergotherapie

Studenten in zorg en welzijn werken aan innovatieve leefstijlinterventies

Eind november hebben studenten op het gebied van zorg en welzijn deelgenomen aan een hackaton. Een bijeenkomst waarin studenten een innovatief leefstijlidee mochten bedenken voor een praktijkvraagstuk van Beter verwijs. Twee groepen studenten met hun oplossing werden uitgekozen: De ‘ZIO’ balie en de Beterverwijs Balie.

19 december 2023
1ea4ef70-7c8e-11ee-b593-48500881d9f2 rood hartje in handen
Ergotherapie

“Ik ben een betere docent, onderzoeker en ergotherapeut geworden”

HAN-docent ergotherapie en onderzoeker bij de Sint Maartenskliniek, Juliane Stöcker is al 20 jaar betrokken bij systemische sclerose (oftewel sclerodermie). Half maart promoveerde ze op deze zeldzame reumatische auto-immuunziekte.

17 april 2023
2d7a0aa2-0cff-11ee-9886-02565807075b Frank Reuma, Ria Nijhuis, Juliane Stocker en Els van den Ende tijdens de promotie van Juliane Stocker

Samen impact maken met Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn

Het allereerste semester van de innovatieve onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) is afgerond. 120 studenten van 10 opleidingen en 3 academies werkten het afgelopen half jaar samen aan concrete praktijkopdrachten van opdrachtgevers. Dé manier om direct impact te maken.

01 februari 2023
f5ca28a4-0cfd-11ee-af50-02565807075b Genomineerden van de publieksprijs PZW Astrid Faber en Simone van Breda, Demi Delleman, Anke van Dinther, Anniek van Kregten, Isabel Beenhakker.

In memoriam Ap Hilhorst

In de vroege ochtend van zaterdag 10 december is collega Ap Hilhorst op 57-jarige leeftijd overleden. Ap was al enige tijd ongeneeslijk ziek. Uiteindelijk kwam zijn overlijden alsnog abrupt. Ap is in rust overleden, in nabijheid van zijn naasten. Ap was de man niet om patiënt te zijn; in die zin is een langere lijdensweg hem bespaard gebleven.

12 december 2022
131728 Witte vlag met HAN logo tijdens de open dag
Ergotherapie

"Kijk wat een kind zélf belangrijk vindt"

Of kinderen nu een energiestofwisselingsziekte hebben of niet, uit onderzoek blijkt dat ze ondanks beperkingen dezelfde type activiteiten uitvoeren en dezelfde behoeften hebben als ‘gezonde’ kinderen. Zelf kunnen beslissen, dingen samen doen en van elkaar leren vinden ze net zo belangrijk.

30 november 2022
7fd6cc20-0cfc-11ee-93d4-02565807075b Marieke Rothuizen in een blauwe jurk  samen met haar promotor tijdens haar promotie

Jills Podcast zet Physician Assistant vol in the picture

Jill Muijrers (30) is helemaal fan van haar opleiding en functie. Ze is zelfs zó enthousiast dat ze er een Instagramaccount en een podcastreeks aan wijdt. Haar instagramaccount en podcast vormen een prachtig platform voor én over de PA.

Annelies Achterberg
01 november 2022
student reanimeert, rest kijkt

Aftrap innovatieve onderzoeks onderwijseenheid

Een week voordat het studiejaar begon, meldden zich 80 HAN-studenten van verschillende zorg en welzijn opleidingen voor de kennismaking met de splinternieuwe onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) die vandaag officieel van start gaat.

29 augustus 2022
433091 De 10 leercoaches van PZW voor een Herman Brood bus

Extra online voorlichting gezondheidsbachelors

De 8 gezondheidsbachelors van de HAN bieden extra online voorlichtingsrondes aan voor studiekiezers. Je bent van harte welkom! De voorlichting is met name interessant voor scholieren die twijfelen over een opleiding, maar wel weten ‘iets met mensen’ of ‘iets met zorg’ te willen studeren.

25 april 2022
299386 Kapittelweg 33 Nijmegen Ergotherapie studeren hbo opleiding studenten kantine met laptop

CVA-portaal als casemanager

Mensen die een beroerte hebben gehad, herstellen de eerste tijd vaak in een revalidatiecentrum of ziekenhuis. Hier hebben de verschillende therapeuten veelvuldig contact met elkaar. Maar…. zodra een patiënt thuis verder herstelt, verdwijnen deze contacten en samenwerking grotendeels als sneeuw voor de zon. Daar is het CVA-portaal een antwoord op.

07 januari 2022
144219 bijeenkomst wijkatelier lindenholt- aan tafel studente hurkt en geeft uitleg kalenderklok

Leerlingen proeven aan HAN-opleidingen

Leerlingen uit de bovenbouw havo-vwo van het Lorentz Lyceum in Arnhem en leerlingen havo-3 van het Liemerscollege in Zevenaar hebben in de afgelopen dagen kennis kunnen maken met opleidingen van de HAN.

15 november 2021
353320 Startbijeenkomst leerlingen Liemers College