HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Eerste StuKO Edubadges uitgereikt aan HAN-studenten

Studentdocenten zijn een verrijking voor het onderwijs, mits ze goede training en begeleiding krijgen. De eerste HAN-studenten hebben hun traject succesvol afgerond en namen vorige week hun welverdiende Edubadge in ontvangst!

19 april 2024
Werktuigbouwkunde

Vastbijten in alkaline elektrolyser die waterstof genereert

Werktuigbouwkunde student Tim Vianen bijt zich samen met medestudenten vast in de ontwikkeling van een alkaline elektrolyser die waterstof kan genereren. Dat mechanisme is niet nieuw, maar er is zeker nog ruimte voor verbetering. In de kosten en levensduur bijvoorbeeld.

24 november 2023
0c35fee0-73ee-11ee-9b04-52905f9ef557 Tim Vianen, student Werktuigbouwkunde, doet onderzoek in het waterstoflab van de HAN.
Werktuigbouwkunde

Eren ademt waterstof: ‘Er zijn extra projecten nodig’

Eren Öztürk volgde de Themaroute Waterstoftechniek van de HAN en deed zo ervaring op met waterstof. Inmiddels is de Werktuigbouwkunde student afgestudeerd en werkzaam bij VIRO. Hij maakt zich hard voor meer waterstofprojecten. “De zwevende student moet nog meer mogelijkheden hebben om voor waterstof te kiezen.”

27 september 2023
2b1f4d7c-0cef-11ee-8be3-02565807075b SEE, waterstofmoleculen
Werktuigbouwkunde

Met InfraWall 3.0 zetten HAN-studenten belangrijke stap naar groene en rustige toekomst

In het bijzijn van Gelders gedeputeerde Helga Witjes onthulde een groep HAN-studenten Werktuigbouwkunde en Industrieel Product Ontwerpen op 15 juni de 3.0 versie van InfraWall. Dit is een modulair biobased geluidsscherm. InfraWall heeft de capaciteit om hemelwater op te vangen en de biodiversiteit te versterken. Het is een belangrijke stap naar groene en rustige toekomst.

23 juni 2023
539081 In het bijzijn van Gelders gedeputeerde Helga Witjes onthulde een groep HAN-studenten Werktuigbouwkunde (WTB) en Industrieel Product Ontwerpen (IPO) op 15 juni 2023 de 3.0 versie van InfraWall, een modulair biobased geluidscherm.

Nieuwe Smart Lean studentprojecten

Binnen het Lectoraat Lean en World Class Performance voeren we continu onderzoeksprojecten uit in samenwerking met studenten en bedrijven. Deze periode (februari-juni) zijn weer een aantal interessante projecten gestart die we graag kort toelichten: 1. Demontage Philips koffieapparaat 2. Operations digital shadow in smart assemblage cel 3. Qube projecten: Flexible Tool Changer én MobiQube.

Gerben Muller
27 februari 2023
e1baf1d6-0cfd-11ee-ac39-02565807075b Presentaties en demonstraties van HAN-studenten bij de smart u-shaped assembly cell tijdens het HAN Lean Event
Werktuigbouwkunde

Student krijgt via z'n stageplek grote kans in Singapore!

Harm van Marwijk, student Werktuigbouwkunde, loopt stage bij Boschman Advanced Packaging Technology in Duiven. Vanuit deze stage mag hij internationale werkervaring opdoen in Singapore!

Erik Rijpstra
26 september 2022
268595 Chip van Semiconductor Packaging
Werktuigbouwkunde

Duurzaam op de bus wachten

Een busrit naar halte Houdringe in De Bilt, die moet je maken om het eerste volledig circulaire en biobased bushokje van Nederland te zien. 3 december is hij in het bijzijn van de studenten die er aan werkten onthuld en in gebruik genomen. Buschauffeur: rijden maar!

03 december 2021
358092 Bovenaanzicht biobased bushokje De Bilt

H2 Demonstrator leert je meer over waterstoftechniek

De wat? Juist: de H2 Demonstrator. Een combinatie van een elektrische Fiat Doblo met aanhanger die wordt ingezet om uitleg te geven over waterstoftechniek. Een van dé manieren om kennis te maken met de brandstofcel van de toekomst.

19 november 2021
346032 Persbericht Forse impuls voor waterstofinnovatie Oost-Nederland

Leerlingen proeven aan HAN-opleidingen

Leerlingen uit de bovenbouw havo-vwo van het Lorentz Lyceum in Arnhem en leerlingen havo-3 van het Liemerscollege in Zevenaar hebben in de afgelopen dagen kennis kunnen maken met opleidingen van de HAN.

15 november 2021
353320 Startbijeenkomst leerlingen Liemers College
Werktuigbouwkunde

Engineering en Automotive leveren waardevolle bijdrage aan energietransitie

Zonder het zelf in de gaten te hebben, verrichten studenten en docenten Engineering en Automotive een waardevolle bijdrage aan de energietransitie. Dat bleek tijdens een bezoek van het College van Bestuur (CvB) op 23 september aan deze innovatieve academie.

24 september 2021
19ba3f06-0cf4-11ee-9ae4-02565807075b Rob Verhofstad in gesprek met de academie engineering en automotive