Meld je aan
Startdatum is nog niet bepaald
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder

Meer dan de helft van de HAN Topopleidingen zijn lerarenopleidingen

De Academie Educatie is hartstikke trots dat 4 van de 7 HAN Topopleidingen, lerarenopleidingen zijn. Een bekroning op onze inspanningen!

null

De nieuwe studiesuccescijfers, vandaag gepubliceerd in de nieuwe Keuzegids Hbo Bachelor 2024, gaan over onze bachelor- en associate degree-opleidingen, in voltijd, deeltijd en duaal. Ze zijn gebaseerd op de uitkomsten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2023 en landelijke cijfers over studievoortgang en diplomering.

Een opleiding wordt tot Topopleiding bestempeld als deze 75 punten of meer heeft gescoord. In totaal hebben 7 opleidingen van de HAN dit gehaald. De 4 topopleidingen van onze academie hebben zelfs allemaal 80 punten of meer behaald:

• Leraar Gezondheidzorg en Welzijn, deeltijd, 92 punten, Nijmegen, 1e plaats (= 5 sterren)
  • Leraar Economie, voltijd en deeltijd, 84 punten, Nijmegen, 2e plaats  (= 4,5 ster)
  • Leraar Aardrijkskunde, voltijd, 80 punten, Nijmegen, 3e plaats (= 4,5 ster)
  • Associate Degree Onderwijsondersteuner Gezondheidszorg en Welzijn, deeltijd, 80 punten, Nijmegen, 1e plaats (= 4,5 ster)

medaille topopleiding hbo 2024

Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn

Wat opvalt is dat deze opleiding aan de HAN in Nijmegen het hoogste scoort van alle hogescholen in Nederland. Een bovengemiddeld aantal studenten van de opleiding tot Leraar Gezondheidszorg en Welzijn haalt bij ons de propedeuse. De overige instellingen laten gemiddelde scores zien. Ook loopt de HAN voorop in het aantal studenten dat binnen 5 jaar afstudeert.

Lerarenopleiding economie

De opleiding tot Leraar Economie loopt met 84 punten maar 3 punten achter op de hogeschool in Leeuwarden, en behaalt zo een mooie 2e plaats. De studenten in Nijmegen presteren het eerste jaar erg goed waarbij een groot deel doorstroomt naar jaar 2. Ook de inhoud van de opleiding en de docenten van de HAN worden goed beoordeeld.

Lerarenopleiding aardrijkskunde

Met 80 punten staat de opleiding tot Leraar Aardrijkskunde aan de HAN in Nijmegen maar 5 en 6 punten verwijderd van de nummer 2 en 1 en staat zo op een knappe 3e plaats. De docenten van de HAN, de voorbereiding op de loopbaan en de sfeer worden erg goed beoordeeld. Een mooie prestatie!

Associate Degree Onderwijsondersteuner gezondheidszorg en welzijn

Onze Associate Degree Onderwijsondersteuner Gezondheidszorg en Welzijn staat helemaal bovenaan en wordt door de Keuzegids Hbo 2024 beoordeeld als de beste van Nederland. Zowel de docenten van de HAN als de sfeer zorgen ervoor dat deze opleiding zo hoog scoort.

Predicaat goed

Ook het predicaat Goed is uitgedeeld aan een groot aantal van onze lerarenopleidingen. En daar zijn we trots op! Dit zijn:

“Wat geweldig dat er in onze academie 4 opleidingen zijn uitgeroepen tot Topopleiding én dat er daarnaast ook nog 7 het predicaat “goed” hebben verdiend. Wij als management teams zijn trots op het mooie werk dat er dagelijks verricht wordt in álle opleidingen. De resultaten in de Keuzegids zijn een mooie beloning voor alle inspanningen.”

11 medailles Elsevier Beste Studies 2023

Elsevier publiceerde onlangs ook haar jaarlijkse onderzoek 'Beste studies 2023'. Zij baseren zich onder meer op hoe tevreden studenten zijn over verschillende aspecten van hun opleiding. Naast het studieprogramma kijken ze ook naar faciliteiten, sfeer en de kwaliteit van docenten. Dit jaar deelde Elsevier 11 medailles uit aan HAN-opleidingen. Hiervan zijn 5 medailles voor onze lerarenopleidingen. Leraar Aardrijkskunde en Economie krijgen een gouden medaille. De lerarenopleidingen Biologie, Frans en Nederlands ontvangen een bronzen medaille. Lees hier meer in het artikel van de Elsevier.

Kom kennismaken

Nieuwsgierig geworden naar deze en de andere lerarenopleidingen van de HAN?  Kom kennismaken met de docenten en studenten van de voltijdbachelors op de Open Dag  op zaterdag 11 november of met de deeltijdbachelors of eerstegraads lerarenopleidingen op de Open Avond op woensdag 22 november.

Studiekeuze hbo-studie Open Dagen HAN