25 jaar HAN

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen is geschiedenis. We dragen nu een Engels jasje, als HAN University of Applied Sciences. Wat blijft, is 1 HAN. En dat al sinds 1996. In dit jubileumjaar besteden we volop aandacht aan ons 25-jarig bestaan! Het thema is: 'Oud genoeg om te weten wie je bent. Jong genoeg om door te willen leren.'

251397 null

Kansengelijkheid

De HAN deelt kennis (uit)

Maakt het vandaag de dag nog uit waar je wieg staat? Ja. Ook in ons land zijn de kansen tussen leerlingen met verschillende achtergronden ongelijk. Gelijke kansen creëren in het onderwijs, hoe doe je dat? Deze kennisclip vertelt je daar meer over: een cadeautje voor jou aan het eind van ons jubileumjaar.

32748 studeren-aan-de-han
Fusies en groei

Over 25 jaar HAN

Onze onderwijsinstelling is het resultaat van flink wat fusies en een forse groei van het aantal studenten. Alleen op die manier kom je in ruim 10 jaar van 20 zelfstandige onderwijsinstellingen tot 1 HAN. De belangrijkste reden voor deze fusies? De overheid en de HBO-raad (nu: Vereniging Hogescholen) vonden veel scholen te klein om hun onderwijs goed te organiseren. Daarom fuseerden de scholen tot de HAN zoals wij die nu kennen, 25 jaar later. We hebben dus iets te vieren!

Toen, nu en in de toekomst

Samen blikken we terug en vooruit

Dus hier staan we nu als HAN: Oud genoeg om te weten wie we zijn. Jong genoeg om door te willen leren. Onder die vlag blikken we ook terug én vooruit in dit jaar waarin de HAN 25 jaar bestaat. Met collega's, maar ook met partners in het werkveld voor wie hetzelfde geldt. Bekijk alle interviews hieronder!

19d9c160-0cf3-11ee-89e4-02565807075b Studenten mannen overleg hal laptop

Jubilarissen en nieuwkomelingen aan het woord

Hoofddocent bedrijfseconomie Anite Verkerk

Haar leukste tijd bij de HAN? Regelen, plannen, bellen... Pionieren dus! Anite Verkerk vertelt over haar eigen jubileum bij de HAN. En over hoe zij nog lang niet uitgewerkt is: "Geef mij nog maar een contractje na mijn pensioen!"

20782afa-0cf5-11ee-8498-02565807075b banner HAN 25 jaar jubileum met Anite Verkerk, hoofddocent Bedrijfseconomie

Beleidsmedewerker Mirjam Boerboom

Ze begon als docent maar neemt inmiddels al haar collega's mee in het slimmer organiseren en roosteren. Mirjam Boerboom over de flexibilisering van het onderwijs: "Er kan vaak meer dan je denkt. Ga vooral op je kop staan als het helpt om je studenten te onderwijzen."

efe15074-0cf4-11ee-b014-02565807075b Banner HAN 25 jaar jubileum met Mirjam Boerboom, beleidsmedewerkers AMM

Redacteur Erik Rijpstra

Hij staat voor zijn zaak, voelt zich verantwoordelijk en pakt ook dingen op die buiten zijn takenpakket vallen. Noemen we dat niet professional governance binnen de HAN? Voor Erik Rijpstra is dat even vanzelfsprekend als de zon die elke dag opgaat.

9b9b753a-0cf4-11ee-817f-02565807075b banner HAN 25 jaar jubileum met Erik Rijpstra

Antropologe Aniek Santema

Van Ethiopië naar de HAN, dat is nogal een verschil in omgeving. Maar Aniek Santema gaat haar ervaringen in het buitenland inzetten als nieuwe docent en studieloopbaanbegeleider voor International Social Work.

eee64b58-0cf3-11ee-8d50-02565807075b header/banner HAN 25 jubileum met medewerker Aniek Santema

Docent Sandra Bregar

Sandra Bregar is net begonnen bij de HAN als docent bij International Social Work. "Een belangrijk onderdeel van de baan is dat ik een onderzoekende en innovatieve houding van studenten stimuleer en dat ik aandacht heb voor kwaliteit."

315681 Banner met collega Sandra Breger in het kader van HAN 25 jaar

Ontdekker Ruud Kroes

"Liever studenten opleiden die eigenwijs zijn dan gehoorzame taak-aapjes." Creatief vakdocent Ruud Kroes over zingeving, geraakt worden door studenten en experimenteren in de hulpverlening.

302232 Een headerfoto van jubilaris Ruud Kroes. Geplaatst door Hanneke Bulten.

Bezige bij Frank Vonk

"De balans tussen lesgeven en andere werkzaamheden op de HAN is geweldig", vertelt Frank Vonk. Lees over wat hij leerde, en hoe hij de toekomst voor zich ziet.

292609 Een header voor bij het interview met Frank Vonk. Hij werkt 25 jaar bij de HAN. Geplaatst door Hanneke Bulten.

Docent Cesar Refuge

"Het vak recht is zelfs leuker dan werken in de advocatuur", vertelt docent Cesar Refuge. Lees over wat hij leerde, en hoe hij de toekomst voor zich ziet.

af222a66-0cf1-11ee-8a92-02565807075b Een header met foto bij het interview met jubilaris Cesar Refuge.

Podiumdier Jet de Jong

Jet is dramadocent en een echt podiumdier. Ze werkt al 25 jaar bij de HAN. Lees over wat ze er leerde, en hoe ze haar toekomst ziet.

321e56b6-0cf1-11ee-b3b9-02565807075b Afbeelding voor in de header van Jet de Jong, jubilaris bij de HAN.

Docent Richard Taal

"Accountancy is allesbehalve stoffig", vertelt docent Richard Taal. Hij werkt 25 jaar bij de HAN en wil het imago van zijn vak veranderen.

00f0475c-0cf1-11ee-afba-02565807075b banner interview Richard Staal

Onze partners in het werkveld aan het woord

Tonia van Beusekom (ZZG zorggroep)

Als de zorg zo blijft doorgroeien als op dit moment, moet straks in Nederland 1 op de 3 werknemers in die sector aan de slag. Onhaalbaar en onbetaalbaar. Hoe blijft de zorg zelf gezond? Tonia van Beusekom over hoe de HAN en de ZZG zorggroep samen naar oplossingen zoeken.

813c55d8-0cf4-11ee-9e0a-02565807075b Een headerafbeelding voor bij het interview met Tonia van Beusekom. Serie HAN 25 jaar. Gepubliceerd door HB.

Lous Lieber (Academische Opleidingsschool)

Hoe zet je een rumoerige klas weer op het lerende spoor? Nou, door handige tips en evidence-based werkvormen in te zetten. Zo profiteren docenten van het contact met de HAN-lerarenopleidingen, vertelt Lous Lieber van de Academische Opleidingsschool.

326570 Een headerfoto bij het interview met Lous Lieber, in de serie interviews met het werkveld (HAN 25 jaar). Geplaatst door HB.

Dennis Kolfertz (turbo-ontwikkelaar MTEE)

Sinds eind jaren 90 wist Dennis Kolfertz stagiairs van de HAN te strikken voor zijn werkgever(s). Samen met hem blikken we terug én vooruit als het gaat over de samenwerking tussen de HAN en het automotive-werkveld. "De studiestof gaat echt leven bij ons in het bedrijfsleven."

317263 Een headerfoto van Dennis Kolfertz, in de reeks interviews HAN 25 jaar. Geplaatst door HB.

Gudo Kramer (Topsport Gelderland)

Oud genoeg om te weten wie je bent. Jong genoeg om door te willen leren. Onder die vlag blikken we terug én vooruit in dit jaar waarin de HAN 25 jaar bestaat. Juist ook met partners in het werkveld voor wie hetzelfde geldt. Dit keer: Gudo Kramer, directeur van Topsport Gelderland.

99c69740-0cf3-11ee-ac23-02565807075b Een header voor het artikel waarin Gudo Kramer wordt geinterviewd. Geplaatst door HB.

Jurian Rademaker (HAN Solarboat)

Ook met onze partners in het werkveld kijken we terug en vooruit. Deze keer met Jurian Rademaker, drijvende kracht achter, of beter gezegd, onder de HAN Solarboot. Hij benadrukt het belang van werken in een team: "We zijn samen succesvol of niet."

cf9817aa-0cf2-11ee-9d4c-02565807075b Headerfoto van Jurian Rademaker. Geplaatst door Hanneke Bulten.
HAN Powertalks

Bekijk de highlights

We vroegen ruim 500 studenten welke onderwerpen hen fascineren. Het resultaat? 3 HAN25 Powertalks om onze studenten en medewerkers nog even een flinke boost te geven voor het einde van het jubileumjaar. Lindy Bremer, Robert Doornbos en Jarno Duursma zorgen tijdens hun Powertalks voor inspiratie, motivatie en enthousiasme. Bekijk de highlights in 1 minuut!

HAN Radio25

Kijk de aftermovie terug

Wie jarig is, trakteert! Daarom was er begin september een live radio-uitzending vanaf de campus in Arnhem en Nijmegen. Hoe het was? Check de aftermovie en beleef het in 2 minuten.

316964 null
Aftrap jubileumjaar

Talkshow met Humberto Tan

We trapten het jubileumjaar af met een speciale online talkshow. Met als centrale vraag: hoe is het om te studeren en te werken bij de HAN? Studenten en medewerkers vertelden erover, onder leiding van Humberto Tan.

Een tipje van de sluier? Er was livemuziek, er waren verrassende video's, er werd terug- en vooruit gekeken. En natuurlijk ging het ook over deze coronatijd. Verder konden kijkers hun vragen stellen aan de gasten in de studio. Interactief, dus. Ga dat zien!

Humberto Tan host de talkshow HAN 25 jaar.

Vragen?

Kijk eerst eens in onze FAQ. Staat het antwoord op jouw vraag daar niet tussen?
ASK HAN! We helpen je graag persoonlijk verder.

Werkdagen: 08:00 tot 17:00 uur

Liever bellen of appen?