f13666b8-5974-11ee-9f19-024215b4a989 Headerfoto Human Capital Innovations

De meeste mensen houden ervan nieuwe dingen te leren en zichzelf uit te dagen. Maar veel van hen leren liever met hun handen dan met hun hoofd. Ze hebben minder met formele vormen van scholing. Toch leren alle mensen dagelijks prachtige, praktische, dingen. Iedereen ontwikkelt zich. Een leven lang.

Hoe kunnen we naast formele vormen van scholing ook die informele en non formele leerervaringen gebruiken en waarderen in het arbeidsmarktverkeer? En hoe bouwen we daar slim en efficiënt op voort? In (vrijwilligers)werk. Voor de arbeidsmarkt. Maar ook in het (vervolg)onderwijs. Het Lectoraat Human Capital Innovations (HCI) zoekt manieren om een leven lang ontwikkelen vanzelfsprekender en zichtbaarder te maken op een manier die aansluit bij de behoeftes van (potentiële) werkenden en werkgevers. Op individueel niveau, in de werkomgeving, in het onderwijs en in de regio. Dat doen we in verschillende vormen van (regionale) samenwerking.  
Met ons praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek zoeken we naar manieren om een leven lang ontwikkelen voor iederéén vanzelfsprekend en inzichtelijk te maken en dat te koppelen aan innovatief HRM/L&D beleid in organisaties en lokaal, regionaal en (inter)nationaal onderwijs- en arbeidsmarktbeleid. Zowel de formele als informele en non formele ontwikkeling krijgen daarbij onze volle aandacht. Van de peuter- tot en met de pensioensleeftijd. Onze onderzoekslijnen zijn daarbij: slimmere mensen, slimmere werkplekken, slimmere regio’s en slimmere professionals. 

  • Onderzoek

    Het lectoraat HCI doet praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek op het gebied van een leven lang ontwikkelen. We staan hierbij met al onze benen in de praktijk. En hebben een enorm spectrum aan denk- en doepartners in de driehoek onderwijs & onderzoek, werkveld en overheid.

  • Onze kennis

    Het veelzijdige onderzoek van ons lectoraat HCI resulteert in publicaties, publieke optredens en praktische kennis-, onderwijs- en werkveldproducten voor de samenleving. 

Nieuws

Etalagebijeenkomst over Open Eind LeeromgevingOp weg naar het onderwijs van de toekomst
33147760-fbd1-11ee-aeb1-d2426076fb58 15 april Etalagebijeenkomst Open eind leeromgeving HAN Nijmegen
Loopbaanoriëntatie- en begeleidingStudiekeuze: een rationeel proces?
494035 Jonge vrouw met half lang krullend haar staat na te denken of te dagdromen met haar wijsvinger aan haar kin
Pilot 'Onderzoeksvaardigheden' HAN en ROC NijmegenGoed voorbereiden op het hbo doe je zó
Kapittelweg 33
e44bdace-0cf7-11ee-a528-02565807075b Learning and Development in Organisations voltijd, studenten samenwerken buiten
Twee deeltijdstudenten vertellenHoe (on)misbaar is de logistiek?
cfdc4a22-0cf9-11ee-8758-02565807075b Logistics Management voltijd, LM, foto 8137, student bladert in studieboek
35015 Overzicht campus Nijmegen
De onderzoekers van de HAN Hubèrt Bijsterveld
354287 Coverbeeld vrouw met loep, onderzoekers van de HAN (NH)
Docent Stefan de Jong deelt zijn visie Logistiek is vanzelfsprekend?
83156 automotive logistics and truck dock 2019
Lector
 

Jos Sanders

Hoe maken we van een leven lang ontwikkelen (LLO) iets vanzelfsprekends? Voor iedereen. En hoe borgen we LLO bij mensen, organisaties en in lokaal, regionaal en (inter)nationaal onderwijs- en arbeidsmarktbeleid? Lector Jos Sanders onderzoekt het met zijn team. Hij zet daarbij zijn ruime ervaring en netwerk in opgebouwd in vijfentwintig jaar wetenschappelijk, toegepast wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek naar employability, duurzame inzetbaarheiden leven lang ontwikkelen. 

Jos Sanders
Associate Lector Regionale Arbeidsmarkt en Onderwijs
 

Sarah Detaille

Om mensen duurzaam te laten participeren op de arbeidsmarkt en krapte op de arbeidsmarkt te kunnen oplossen zijn passende human capital instrumenten nodig om op micro-, meso- en macroniveau een leven lang ontwikkelen en innovaties te bevorderen. Dit vereist naast een strategische rol van de HR(D) manager ook andere kennis en competenties van de HRD manager. Associate lector Sarah Detaille draagt met haar sociologische en HRM kennis bij aan de verschillende onderzoekslijnen van het lectoraat.

9e5c39ee-0ce5-11ee-ada6-02565807075b portret Sarah Detaille

Ons team

Betrokken bij het lectoraat

Jos Sanders

Lector
192172 Lector Jos Sanders

Sarah Detaille

Associate Lector
9e5c39ee-0ce5-11ee-ada6-02565807075b portret Sarah Detaille

Lisanne Becker

Secretaresse
328802 icoon, mens, geen portret, anoniem

Mariëlle Verhoef - van Lier

Senior onderzoeker
b4280c00-8862-11ee-a920-288763025a6d Onderzoeker Educatie
T-shirt met print en brildragend

Stephan Spieker

Ondersteuner
815ca500-0cf8-11ee-b841-02565807075b Portret foto, Stephan Spieker, Lectoraat HRM, 2022

Joost Wanders

Ondersteuner
4214623e-0cf8-11ee-bb92-02565807075b Portret foto, Joost Wanders, Lectoraat HRM, 2022

Mechteld Lengkeek

Docent-onderzoeker
773b931a-0cf8-11ee-9eb1-02565807075b Profiel foto, Mechteld Lengkeek, Lectoraat hrm, 2022

Martijn Peters

Docent-onderzoeker
241340 Onderzoeker Martijn Peters beroepspedagogiek

José Cuperus

Docent-onderzoeker en PD kandidaat
7b459eb8-0cff-11ee-a557-02565807075b Jose Cuperus, werkzaam als hoofddocent bij Sport en Bewegen. Gekleurde blouse

Haske van Vlokhoven

Docent-onderzoeker
192161 Haske van Vlokhoven

Marloes de Lange

Docent-onderzoeker
192168 Marloes de Lange

Petra Peeters

Hoofddocent
137502 Docent LD Petra Peeters

Marlo Kengen

Hoofddocent
2f7bb542-0ce8-11ee-b8ad-02565807075b profielfoto marlo kengen

Roos de Boer

Front office medewerker
5354f39a-0cff-11ee-a44c-02565807075b Roos de Boer, werkzaam als administrateur bij Academie Organisatie en Ontwikkeing. lichtblauw shirt, donkerblauw vest, brildragend en oorbellen

Levi van Dijk

Onderzoeker, ervaringsdeskundig adviseur
328802 icoon, mens, geen portret, anoniem

Martijn Span

Docent-onderzoeker
5179f952-0cfb-11ee-8032-02565807075b Docent Martijn Span van de opleiding HRM

Marc Damen

Docent-onderzoeker
76d037b4-0cf8-11ee-91de-02565807075b profiel foto, Marc Damen, Lectoraat hrm, 2022

Leon Noij

Hoofddocent
328802 icoon, mens, geen portret, anoniem

Henk de Jonghe

Docent
328802 icoon, mens, geen portret, anoniem

Marion Veldboer-Van Riet

137517 Docent LD Marion van Riet

Marlyn Plein

Docent-onderzoeker
328802 icoon, mens, geen portret, anoniem

Michel Crisson

Docent-ondezoeker
328802 icoon, mens, geen portret, anoniem

Andere betrokkenen bij het lectoraat

Claudia Klarenbeek

Skills en EVC adviseur bij Volandis, bouwt samen met de HAN aan het Digtaal Skills Paspoort voor Vakmensen. Phd kandidaat op thema dialogsich valideren skills

Angela Messioui-Zegers

Organization Development & People Insights Manager bij Vodafone Ziggo en Phd kandidaat op thema kennisveroudering en ziekteverzuim

Nico van der Meer

Werkt aan het promotietraject 'Krachtige leerwerkomgeving in de bouwkolom'. Werkzaam als technical manager Benelux bij CPG Nederland.

Gerelateerde opleidingen

Learning & Development in Organisations (Opleidingskunde)

Voltijd Bachelor opleiding

Bij Learning and Development in Organisations (voorheen Opleidingskunde) leer je hoe werknemers leren en zich ontwikkelen. Als trainer/coach, HR-adviseur of ontwikkelaar bedenk je trainingen en adviseer je over leren en ontwikkelen. Je wilt mensen iets leren, maar niet voor de klas staan.

cacbda2c-0cf7-11ee-b101-02565807075b Learning and Development in Organisations, studenten lopen op LVS10

Human Resource Management

Voltijd Bachelor opleiding

Met de opleiding Human Resource Management (HRM) draag je bij aan iemands persoonlijk functioneren en aan het functioneren van de organisatie. Hoe krijg je de juiste mensen op de juiste plek tegen de juiste kosten en hoe blijven medewerkers duurzaam inzetbaar? Dit leer je bij deze HRM opleiding!

267b4272-0cf8-11ee-9435-02565807075b Studenten HRM in gesprek, foto 3672

Bedrijfskunde

Voltijd Bachelor opleiding

Flexibel zijn en slim innoveren is voor bedrijven een must. Markten kunnen onrustig zijn, maar jij houdt het hoofd koel. Jij wordt de expert om organisaties duurzaam te verbeteren en te vernieuwen. Bedrijfskunde is gericht op de praktijk: je leert door te doen!

e1ab5484-0cf7-11ee-ac8b-02565807075b Foto Bedrijfskunde voltijd Nijmegen, studenten buiten

Toegepaste Psychologie

Numerus fixus opleiding

Verwonder jij je vaak over het gedrag van mensen? Wil jij leren achterhalen welke gedachten en gevoelens hieraan ten grondslag liggen? Wil jij leren hoe je gedrag kunt beïnvloeden? De focus bij de HAN ligt vooral op Arbeid & Gezondheid. Kies Toegepaste Psychologie. Worden wie je bent, dat werkt!

79bec200-0cf9-11ee-aca5-02565807075b Toegepaste Psychologie TP, foto 2432, studenten doen kaartspel aan tafel en docent geeft uitleg, overleg, samenwerken

Contact

Secretariaat en agendabeheer: Lisanne Becker

  • Lisanne.Becker@han.nl
  • Postadres

    Laan van Scheut 10, 6525 EM Nijmegen

    Academie
     

    Organisatie en Ontwikkeling

    De academie Organisatie en Ontwikkeling leidt op tot ondernemende, onderzoekende en verbindende professionals. Stuk voor stuk leveren ze een duurzame bijdrage aan goed werk, vitale werknemers en aan economische groei.

    Twee studenten overleggen met laptop
    Blijf op de hoogte
     

    Om impact te kunnen maken op de digitale toekomstbestendigheid in het werkveld en in ons onderwijs, draagt de focus van de HAN op Slim – Smart Region bij aan het samen grenzen verleggen met digitale technologie. Dit gebeurt door het samen leren innoveren, delen van kennis en het creëren van ontmoetingsplekken. Meer informatie hierover op www.han.nl/slim.

    252313 Smart Region vrouw met bril