Zichtbare onderwijsinnovatie bij de HAN en ArtEZ in Arnhem

Een delegatie van het ministerie van OCW dat zich bezighoudt met Hoger Onderwijs & Studiefinanciering, was op woensdag 8 maart bij 2 hbo-onderwijsinstellingen in Arnhem op bezoek: de HAN en ArtEZ. " "Wat doen we hier toch mooie dingen, vooral waar het gaat om onderwijsinnovatie!", concludeerde onderwijspionier Rowinda Appelman van OCW.

Docentonderzoeker Joke Westra geeft in HAN WATTS uitleg aan een delegatie van OCW die op 8 maart 2023 de academie Engineering en Automotive bezocht.

Koers van de HAN en ArtEZ

De delegatie ging eerst langs bij de HAN Academie Engineering en Automotive en daarna bij ArtEZ Art and Design in Arnhem. Hier hadden ze mooie gesprekken met CvB-leden Rob Verhofstad, Yvonne De Haan en Bridget Kievits van de HAN en Maarten Bremer van ArtEZ over de koers van beide instellingen in relatie tot innovatie, verbinding met de regio, de arbeidsmarkt en de wensen van de student.

Docentonderzoeker Joke Westra geeft samen met studenten Embedded Engineering Systems uitleg over de Smart Grid Table aan een delegatie van OCW

Smart Grid Tafel & HAN W@tts

Ook waren geweldige demonstraties te zien door HAN/SEECE docentonderzoeker Joke Westra en HAN-studenten van Embedded Systems Engineering rond de Smart Grid Tafel en het HAN W@tts Lab.

Vervolgens een gesprek bij ArtEZ met het team achter de Master Critical Fashion Practices en kreeg men een kijkje in de keuken van Oude Kraan Arnhem. Hier hebben studenten al tijdens hun studie hun eigen atelierruimte.

Onderwijspionier Rowinda Appelman van OCW: "Al met al zijn wij met ons OCW-team ontzettend geïnspireerd geraakt in de gemeente Arnhem. Wat doen we hier toch mooie dingen op het gebied van onderwijsinnovatie!"

Bron en fotografie: Rowinda Appelman