HAN-student wint gouden plak met rolstoelbasketbalteam

Bo Kramer, 4e-jaars student Fysiotherapie, heeft op de Paralympische Spelen met haar team de gouden medaille behaald in het rolstoelbasketbal. We zijn trots op deze mooie prestatie!

102280 mindervalide jongeren spelen rolstoelbasketbal in de gymzaal van hun tehuis

Winnen van Duitsland en China

Na het winnen van de EK en de WK hebben de dames uit het rolstoelbasketbalteam nu ook de gouden plak binnen op de Spelen. 5 jaar geleden ging het mis, in de halve finale tegen Duitsland. Nu werd er in de halve finale wel van deze tegenstander gewonnen. En in de finale werd China verslagen, met 50-31.

Topsportklas

Sporten en leren

Bo zit in de HAN Topsportklas Fysiotherapie. Op die manier kan ze sporten en leren in de meest ideale vorm. In zo'n topsportklas vindt een belangrijk deel van het onderwijs plaats op het terrein van het Centrum voor Topsport en Onderwijs Papendal (CTO). De lesprogramma’s zijn afgestemd op de trainingstijden van het CTO. Tijn Coolen, studiebegeleider van Bo op Papendal: "Bo is een geweldig voorbeeld van hoe je topsport en een hbo-opleiding succesvol met elkaar kan combineren."

316598 Uitsnede Bo Kramer 2 met gouden plak rolstoelbasketbal 2021

Bo is een studente die op en top gemotiveerd is om zowel in haar sport rolstoelbasketbal als in haar studie Fysiotherapie alles eruit te halen. En, zo knap, dat lukt haar dus ook. Daarnaast is ze heel sociaal, altijd bereid tot helpen. Een topstudente.'

Olympisch succes

Nog meer succes, maar dan olympisch: HAN-studenten Merel Smulders en Jochem Dobber wonnen eerder al medailles in Tokyo. Jochem Dobber een zilveren medaille met zijn atletiek estafetteteam 4 x 400 meter mannen, en Merel Smulders een bronzen exemplaar in de BMX-finale. Het is alweer even geleden, maar natuurlijk zijn we ook trots op hun prestaties!