HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Fysiotherapie

Studenten in zorg en welzijn werken aan innovatieve leefstijlinterventies

Eind november hebben studenten op het gebied van zorg en welzijn deelgenomen aan een hackaton. Een bijeenkomst waarin studenten een innovatief leefstijlidee mochten bedenken voor een praktijkvraagstuk van Beter verwijs. Twee groepen studenten met hun oplossing werden uitgekozen: De ‘ZIO’ balie en de Beterverwijs Balie.

19 december 2023
1ea4ef70-7c8e-11ee-b593-48500881d9f2 rood hartje in handen
Fysiotherapie

Een beweegboek creëren voor kinderen die in isolatie zitten

‘Een beweegboekje creëren voor kinderen die in isolatie zitten.’ Dat was de uit de praktijk gegrepen opdracht die op de onderwerpenlijst stond van de module Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW). “Een uitgelezen kans om naast pedagogiek ook de beweegkant mee te pakken,” dacht student Pedagogiek Lisa Pouvrasseau direct.

12 juli 2023
d69f5a58-0cf8-11ee-afc5-02565807075b Fysiotherapie, K33 b1, docent, student, oefening, behandelbank

What's in it for me

2 jaar geleden is een grootschalige onderwijsinnovatie ingezet bij de opleiding Fysiotherapie om de leerjaren 1, 2, 3 en 4 intensief samen te laten leren in een learning community. Een bewezen effectieve methodiek voor 1e en 2e jaars studenten. Maar what's in it for 3e en 4e jaars?

15 juni 2023
534989 3e en 4e jaarsstudenten fysiotherapie ontdekken what het voor hen betekent als ze samen met leerjaar 1 en 2 optrekken in het SOULmade concept.

Werkervaringseis vervalt voor Master Musculoskeletale Revalidatie

Overweeg je dit jaar om te starten met de Master Musculoskeletale Revalidatie? Dan heb je vanaf dit jaar geen twee jaar werkervaring of een relevante minor meer nodig om te kunnen starten met de opleiding. Je kunt je direct aanmelden na je bachelor opleiding Fysiotherapie.

19 april 2023
286d9154-0cfb-11ee-99e9-02565807075b Docent MMR geeft instructie aan studenten (orofaciaal)
Fysiotherapie

Anticiperen op schommelingen in spasticiteit

Docent-onderzoeker en programmamanager van het Centre of Expertise Sneller Herstel, Hans Kerstens is gepromoveerd op het onderwerp online monitoren van spasticiteit. Vanuit de wetenschap is er veel bekend over spasticiteit, maar welke gevolgen van spasticiteit patiënten ervaren en wat patiënten zélf belangrijk vinden in de behandeling, daar is weinig over bekend.

30 maart 2023
7bb52350-0cff-11ee-be88-02565807075b Hans Kerstens tijdens zijn promotie

Samen impact maken met Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn

Het allereerste semester van de innovatieve onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) is afgerond. 120 studenten van 10 opleidingen en 3 academies werkten het afgelopen half jaar samen aan concrete praktijkopdrachten van opdrachtgevers. Dé manier om direct impact te maken.

01 februari 2023
f5ca28a4-0cfd-11ee-af50-02565807075b Genomineerden van de publieksprijs PZW Astrid Faber en Simone van Breda, Demi Delleman, Anke van Dinther, Anniek van Kregten, Isabel Beenhakker.

Jills Podcast zet Physician Assistant vol in the picture

Jill Muijrers (30) is helemaal fan van haar opleiding en functie. Ze is zelfs zó enthousiast dat ze er een Instagramaccount en een podcastreeks aan wijdt. Haar instagramaccount en podcast vormen een prachtig platform voor én over de PA.

Annelies Achterberg
01 november 2022
student reanimeert, rest kijkt

Aftrap innovatieve onderzoeks onderwijseenheid

Een week voordat het studiejaar begon, meldden zich 80 HAN-studenten van verschillende zorg en welzijn opleidingen voor de kennismaking met de splinternieuwe onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) die vandaag officieel van start gaat.

29 augustus 2022
433091 De 10 leercoaches van PZW voor een Herman Brood bus

Student Fysiotherapie Niels de Langen wint brons op de Paralympische Spelen

Niels de Langen, student uit de topsportklas Fysiotherapie, heeft op 7 maart bij de Paralympische Spelen een bronzen medaille gehaald op de supercombinatie (afdaling en slalom) bij het para-alpineskiën. Niels maakt gebruik van een zitski.

10 maart 2022
c969cf00-0cf6-11ee-8176-02565807075b nieuwsbericht brons paralympische spelen voor niels de langen 2022

Oud-studente Fysiotherapie Kimberley wint brons op de OS

Oud-studente Fysiotherapie uit de topsportklas, Kimberley Bos, stond zaterdag op het Olympisch podium in Beijing. Ze won de bronzen plak op de éénpersoonsslee, de skeleton. Ze schrijft hiermee geschiedenis, want nooit eerder won een Nederlandse atleet een medaille voor deze sport.

13 februari 2022
376084 Oud-studente Fysiotherapie wint bronzen medaille op de Olympische Winterspelen in Peking