HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Interprofessionele Samenwerking in Voeding en Mondgezondheid

Hoe kunnen mondhygiënisten en diëtisten samenwerken om de zorg rond voeding en mondgezondheid te verbeteren? In het project "Dat Smaakt Naar Meer" bundelen mondhygiënisten en diëtisten hun krachten om de zorg rond voeding en mondgezondheid te verbeteren.

28 maart 2024
539918 Mensen maken een praatje
Academie Paramedische Studies

Het belang van waardebepaling van zorginnovaties

Verandering en vernieuwing van de zorg zijn noodzakelijk wil het zorgsysteem goed functioneren en toekomstbestendig zijn. Innovaties, zowel op organisatorisch als digitaal vlak, komen van alle kanten. ‘Wat is de impact van al die innovaties op zorgprofessionals, patiënten en de maatschappij?’, vraagt Geert Frederix zich af.

14 maart 2024
c3f3c860-e1e8-11ee-8bdc-6d219253939e Brainstorm innovatie pexels
Academie Paramedische Studies

Diëtetiek – verleden, heden en toekomst

Op dinsdag 23 januari organiseerde de Nederlandse Academie van Voedingswetenschappen de jaarlijkse publiekslezing. Spreker was hoogleraar en HAN lector Marian de van der Schueren. Zij wil de diëtetiek naar een hoger plan tillen door meer aandacht voor wetenschappelijk onderzoek.

30 januari 2024
42b8686a-0cf4-11ee-b9fa-02565807075b foto uit stil. Marian de van der Schueren voor een medicijnkast.
Academie Paramedische Studies

Hoe maak je nu eigenlijk écht (lerend) impact?

Onderzoekers bij de Academie Educatie hebben een tool ontwikkeld waarmee ze de impact in kaart kunnen brengen van een onderwijsinnovatie. “Zodat vooral de gebruikers zoals studenten, leercoaches en de praktijk ervan kunnen leren.”

16 november 2023
102274 tolk op kinderafdeling voor uitleg door cardioloog over ingreep bij kind
Academie Paramedische Studies

Ton Satink benoemd als lector bij het lectoraat Neurorevalidatie - Eigen regie en participatie

Het CvB van de HAN heeft Ton Satink per 1 augustus benoemd als lector bij het Lectoraat Neurorevalidatie - Eigen regie en participatie.

23 augustus 2023
38d2903c-0cf9-11ee-95f4-02565807075b Portretfoto Ton Satink voor website Centre of Expertise Sneller Herstel
Academie Paramedische Studies

Een beweegboek creëren voor kinderen die in isolatie zitten

‘Een beweegboekje creëren voor kinderen die in isolatie zitten.’ Dat was de uit de praktijk gegrepen opdracht die op de onderwerpenlijst stond van de module Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW). “Een uitgelezen kans om naast pedagogiek ook de beweegkant mee te pakken,” dacht student Pedagogiek Lisa Pouvrasseau direct.

12 juli 2023
d69f5a58-0cf8-11ee-afc5-02565807075b Fysiotherapie, K33 b1, docent, student, oefening, behandelbank
Academie Paramedische Studies

HAN en Radboudumc werken samen aan onderwijs over voeding

Diëtisten en artsen werken regelmatig samen in de praktijk, in ziekenhuizen, instellingen en in de eerste lijn. Tijdens hun opleiding is er geen vaste uitwisseling tussen deze toekomstige professionals. Dat was aanleiding om studenten Geneeskunde van het Radboudumc en studenten Voeding en Diëtetiek van de HAN gezamenlijk onderwijs aan te bieden.

Carlijn Brinkman-Schulte
10 juli 2023
31979 studenten en docent in de keuken
Academie Paramedische Studies

Lesstof komt écht tot leven

Bij 1e jaars studenten Logopedie komt de lesstof echt tot leven: een vrouw met een spraakstoornis is 4 weken lang hun levende casus. Ervaringsdeskundige Karen loopt samen met studenten haar revalidatieproces nog een keer door. Als échte cliënt.

07 juli 2023
0dcdc1ec-0d01-11ee-b266-02565807075b Studenten Logopedie studeren op de HAN met 5 domeinen

What's in it for me

2 jaar geleden is een grootschalige onderwijsinnovatie ingezet bij de opleiding Fysiotherapie om de leerjaren 1, 2, 3 en 4 intensief samen te laten leren in een learning community. Een bewezen effectieve methodiek voor 1e en 2e jaars studenten. Maar what's in it for 3e en 4e jaars?

15 juni 2023
534989 3e en 4e jaarsstudenten fysiotherapie ontdekken what het voor hen betekent als ze samen met leerjaar 1 en 2 optrekken in het SOULmade concept.

Succesvolle kookworkshop voor COPD-patiënten

Met de verdiepende minor Klinische Voeding leren studenten Voeding en Diëtetiek alle facetten die voor kunnen komen tijdens het werk van een klinische diëtist. Een van de opdrachten die bij deze pittige minor hoort, is het organiseren van een kookworkshop.

12 juni 2023
533500 COPD-patiënten van het Longpunt die een kookworkshop krijgen in het Praktijkhuis