HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Onderzoeksprogramma topsportevenementen (MOVES) gestart

Vandaag is op Papendal het Maatschappelijke Onderzoeksprogramma Voor Evenementen in Sport (MOVES) gepresenteerd. MOVES wordt door ZonMw gefinancierd in opdracht van het ministerie van VWS en bestaat in eerste instantie uit zes onderzoekers van vier kennisinstellingen.

28 november 2023
31015 Hardloopwedstrijd

Primeur: 1e lichting Pabo-ALO-studenten in Nederland studeert af aan de HAN

14 september was het zover: de allereerste groep studenten die begon met het bi-diplomeringstraject Pabo-ALO, mocht zijn diploma in ontvangst nemen. Een unieke prestatie en zeker een feestje waard! Ondanks het studeren in de opstartfase hebben deze studenten zich goed staande gehouden. Applaus!

15 september 2023
087565f4-5975-11ee-a3ad-024215b4a989 Eerste Pabo-ALO uitreiking met een instagram frame

Luuk Hilkens maakt indruk met onderzoek: 2e prijs op toonaangevend congres

Eerder toonde Luuk Hilkens met zijn team al aan dat wielrenners op topniveau een slechtere botgezondheid hebben dan je zou verwachten op hun leeftijd. Deze keer keken ze verder: wat kun je er tegen doen? Een combinatie van sprongtraining én collageensupplementen blijkt een schot in de roos.

14 september 2023
3b96cc70-0cef-11ee-ac66-02565807075b prof wielrenners waarvan er eentje banaan eet

Nieuw: Advies voor startende sporttrainers

Ben jij begonnen met het trainen/coachen van kinderen bij een sport? Erg leuk, maar ook lang niet altijd even makkelijk. Vooral als je er geen opleiding voor hebt gevolgd. De HAN (academie Sport en Bewegen) biedt je nu handvatten om te gebruiken voor, tijdens en na jouw training.

13 september 2023
a4f42f4c-0cee-11ee-92de-02565807075b Kinderen in een gymzaal met hesjes aan op de rug gefotografeerd
Academie Sport en Bewegen

HAN SENECA combineert expertises voor optimaal cursusaanbod

De toepassingsgerichtheid van HAN SENECA combineren met de wetenschappelijke kennis van de Behavior Change Academy. Om zo optimaal aan te sluiten bij wat professionals uit allerlei werkvelden echt nodig hebben. De cursus Gedragsverandering is het resultaat van deze mooie samenwerking. Een duurzame verbinding, waarin de expertises van 2 partijen elkaar versterken.

27 juni 2023
Telefoons internationaal
Academie Sport en Bewegen

Van groene schoolpleinen tot duurzame hardloopschoenen

Binnen de HAN is Duurzaamheid een belangrijk thema. En dat is ook zeker het geval binnen de Academie Sport en Bewegen (ASB). Studenten én collega’s bewust maken van duurzame kansen. Van de invloed die ze zelf hebben in het dagelijks leven, hoe klein ook. Van groene schoolpleinen tot duurzame hardloopschoenen: Walter Leurink en zijn collega’s zetten zich er vol enthousiasme voor in.

26 juni 2023
30999 Hardlopen atletiekbaan
Academie Sport en Bewegen

Financiële ranglijst Eredivisie 2023: recordomzet, maar ook zorgen over financiële risico’s

Het Sports & Economics Research Centre (SERC) van de HAN (Academie Sport en Bewegen) neemt jaarlijks de financiële gegevens van de eredivisieclubs onder de loep. In de 3e editie van het rapport “Financiële Ranglijst Eredivisie” wordt teruggeblikt op het vorige voetbalseizoen 2021/22, maar ook vooruitgekeken naar de komende jaren.

24 mei 2023
386297 Teamsport is gezond. Het verlaagt zorgkosten
Academie Sport en Bewegen

Stop met je les afdraaien, start met écht luisteren naar jongeren

Een vrouw met een missie, zo kun je Gwendolijn Boonekamp gerust noemen. Uit je comfortzone stappen als student, docent of professional. Niet gedachteloos je les afdraaien, maar echt luisteren naar iemands verhaal. Aansluiten bij wat jongeren wél in beweging brengt.

13 april 2023
515830 Groepje VMBO-scholieren

Meer trots en sociale binding door WK Volleybal Vrouwen 2022

Het WK Volleybal voor vrouwen 2022 leidde tot meer sociale verbinding en trots én gaf een impuls voor een gezonde levensstijl. Dat zijn belangrijke uitkomsten van het onderzoek van HAN Sport en Bewegen dat tijdens een 'terugblik-bijeenkomst' in Arnhem werd gepresenteerd.

05 april 2023
515312 Wedstrijd WK Volleybal dames

10e certificaat Topsport en Studie uitgereikt aan Bo Kramer

Topsporter zijn én succesvol een studie afronden: kan dat? Jazeker, zo laten HAN-studenten ons zien. Onlangs reikten we het 10e certificaat ‘Topsport en Studie’ uit aan Bo Kramer, rolstoelbasketbalster uit de topsportklas Fysiotherapie.

02 februari 2023
00ce13c8-0cfe-11ee-a7c0-02565807075b Bo Kramer ontvangt 10e certificaat Topsport Academie