Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

studenten schrijven op whiteboard

Beoordelen en beslissen staat volop in de belangstelling. Het wordt voor iedereen in het onderwijs duidelijker dat het anders moet én kan. Maar hoe dan precies? Wat hebben leraar, leerling en school nodig voor een effectief programma van beoordelen en beslissen?

Een essentieel onderdeel van het onderwijs is toetsing. Op basis van toetsresultaten nemen leraren en scholen belangrijke beslissingen over studenten. Selectiebeslissingen, certificeringsbeslissingen en bijvoorbeeld beslissingen over hoe studenten zich verder kunnen ontwikkelen.Er hangt veel van zo’n beslissing af. Daar moet dus geen twijfel over zijn. Wij onderzoeken daarom wat wel en niet werkt. En ontwikkelen producten waarmee opleidingen en docententeams praktisch en doelgericht aan de slag kunnen. 

Expertises

  • Toetsbekwaamheid 
  • Programmatisch toetsen 
  • Kwaliteit van toetsing 
  • Formatief handelen 

 

  • Onderzoek

    Wij richten ons op de ontwikkeling van vakmanschap tijdens de beroepsgerichte loopbaan. Hoe ontwikkelen studenten en professionals zich? Hoe zorg je voor een constructieve opbouw van die ontwikkeling? En welke rol spelen individu, werkgever en opleiders daarbij?  
  • Onze kennis

    Resultaten van onze projecten vloeien terug in het onderwijs. We betrekken studenten van verschillende opleidingen bij ons onderzoek.

Het lectoraat in beeld

educatie-thumbnail_video_eigentijds_beoordelen_en_beslissen-2020. Tamara van Schilt-MolBekijk volledige video
Wat doet het Lectoraat Eigentijds beoordelen en beslissen?

Nieuws

Meiden lachen aan tafel met planten jong eerstejaars
Tamara van Schilt-Mol schrijft mee aan boek Programmatisch toetsen
Beter zicht op waar leerling staat?Zet formatieve leeractiviteiten in
Janneke van der Steen
examenformulier, student met potlood
Student werkt vanuit huis laptop
lectoraat Eigentijds Beoordelen en BeslissenRAAK-subsidie voor onderzoek Formatief evalueren
Tamara van Schilt-Mol schrijft mee aan boek Programmatisch toetsen
lectoraat eigentijds beoordelen en beslissen
Mooie initiatieven, nu nog structuurStudent als Partner in toetsing
Student maakt toets

LectorTamara van Schilt-Mol

Er valt nog genoeg te leren én te doen rondom eigentijds beoordelen en beslissen. 

Daarom voeren Tamara van Schilt-Mol en haar team praktijkgericht onderzoek uit. Ze deelt de kennis die ze opdoen graag met (toekomstige) professionals.  

 

Tamara van Schilt Lector Eigentijds beoordelen en beslissen

Maak kennis Ons team

Edwin Buys

Onderzoeker
Edwin Buijs

Fedor de Beer

Onderzoeker
Fedor de Beer

Marjoleine Dobbelaer

Onderzoeker

Carlos van Kan

Onderzoeker
Carlos van Kan

Jeroen van der Linden

Onderzoeker
Jeroen van der Linden

Helma Oolbekkink

Lector
Lector Helma Oolbekkink-Marchand

Janneke van der Steen

Onderzoeker
Janneke van der Steen

Harry Stokhof

Onderzoeker
Harry Stokhof

Marijke van Vijfeijken

Onderzoeker
Marijke van Vijfeijken

AcademieEducatie

De Academie Educatie kwalificeert en professionaliseert ondernemende, nieuwsgierige en zelfbewuste leraren. Hier kun je de leraar worden die je wilt zijn. We bieden onze studenten veel ruimte om zich te verbreden of te verdiepen. En; samen met het werkveld pakken we het lerarentekort aan.

Docent voor de klas zonder poster

Blijf op de hoogte Abonneer op onze nieuwsbrief

Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar onderzoeksnieuws en activiteiten in een digitale nieuwsbrief. Je vindt er informatie over projecten waaraan we werken, samenwerkingen, bijeenkomstkomsten, spellen en handige tools.

Overlegen en samenwerken