Debat en film tijdens HAN Unexpected en InScience

Laat je 16 tot en met 19 maart verrassen en verrijken op HAN Unexpected@InScience. Deze dagen staan film en debat in Nijmegen op het wetenschappelijk filmfestival InScience centraal. Met HAN Unexpected gaat het gesprek op 17 maart over de kansen en uitdagingen op het snijvlak van zorg en technologie.

HAN Unexpected@InScience 2023

Mis dit niet

HAN Unexpected@InScience

Is onze zorg rechtvaardig en inclusief? En welke rol kan technologie zoals Artificial Intelligence (AI) hier een rol in spelen? Zijn AI-toepassingen toegankelijk, betaalbaar en begrijpelijk voor iedereen? Op 17 maart vindt HAN Unexpected@InScience plaats, waar het thema 'Change the way we care' centraal staat. Experts van binnen en buiten de HAN, docenten, onderzoekers, studenten en (werkveld)relaties gaan met elkaar het gesprek over deze vragen aan.

Ben je erbij?

Praat mee

Bekijk wat je per onderdeel kunt verwachten.

504061 InScience film bij HAN bijdrage 2023
InScience film screenshot Luminous
Bekijk het programma

Programma InScience

Tijdens deze 8e editie van InScience worden de meest indrukwekkende wetenschapfsfilms die in de afgelopen anderhalf jaar zijn verschenen, vertoont. 55 titels in totaal. Van dit aantal zijn 13 films voor het eerst in Nederland te zien. Het thema van InScience is dit jaar 'Experiments'.

In het programma van InScience worden actuele uitdagingen levensgroot belicht, van klimaatcrisis tot viruspandemie en van trauma tot transfobie. In de vertoonde films wordt tevens naar oplossingen gezocht, zoals rewilding, neurotechnologie, massavaccins en grensverleggende medische wetenschap. Het zijn films die vragen stellen, die verwondering vieren.

Kom langs

Highlights InScience

Tijdens InScience zijn er enorm veel wetenschapsfilms en interessante talks te zien. Wij zetten er alvast een aantal voor je op een rij:

Voor praktijkgerichte onderzoekers

De HAN staat naast onderwijs voor het ontwikkelen en delen van kennis. Dat doen we op een manier die je onthoudt en gebruikt. Filmfestival InScience biedt een (inter)nationaal podium voor praktijkgerichte onderzoekers. Experimenten, onderzoeksopstellingen en debatten laten bezoekers van het festival kennismaken met zowel kennisgericht- als praktijkgericht onderzoek. Dat kan niet zonder de betrokkenheid en het enthousiasme van onderzoekers en lectoren. Zij vormen dan ook een belangrijke schakel in het programma van InScience.

Meer weten over InScience

InScience zet onderzoek in de spotlights via het medium film. Ook studenten, docent-onderzoekers en lectoren van de HAN dragen bij aan het festival. Ben jij erbij?

f2b5436e-0cfe-11ee-889f-02565807075b InScience filmfestival beeld 2023