HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

InScience

Wat gebeurt er als je de mens eens niet centraal stelt?

De klimaattransitie, duurzaamheid: actuele thema’s die iets van ons allemaal vragen. Maar wat gebeurt er als je de mens eens niet centraal stelt? “Om onze planeet beter te begrijpen, moeten we leren vanuit andere perspectieven te kijken”, zegt lector Erik Jansen. Hoe? Ontdek het tijdens zijn interactieve aftertalk op het InScience Film Festival.

13 maart 2024
67e01961-beb2-11ee-b585-1ac9e1721182 Logo en sfeerbeeld InScience filmfestival Nijmegen editie 2024.

Betekenisvolle contacten en gemeenschapsvorming

Individualisering en het afbrokkelen van gemeenschappen. Een actuele ontwikkeling, die op allerlei vlakken gevolgen heeft. Hoe investeer je in een gemeenschap? Welke rol kan een plek als een bowlingbaan hierin spelen? Dit en meer bespraken Annica Brummel en Robin Smits tijdens de aftertalk op het afgelopen InScience Film Festival.

12 maart 2024
507916 Gesprekskaartjes waarde van welzijn1
InScience

Artificial Intelligence als partner in het ontwerpproces

Artificial Intelligence (AI) is een urgent thema, met veel impact. Hoe kun je ChatGPT en AI gebruiken om overheidsteksten begrijpelijker te maken? En kan AI je als beeldmaker helpen in het creatieve proces? Wouter Sluis-Thiescheffer en Jasper Jeurens namen onderzoeksresultaten mee naar het InScience Film Festival.

11 maart 2024
234456 null
InScience

'Plastic wordt niet gemaakt om het ecosysteem te vernielen'

Tijdens het internationale wetenschappelijke filmfestival InScience in Nijmegen ging Frank Croes in gesprek met bezoekers over het belang van een circulaire economie. Na de film Geographies of Solitude vertelde hij onder meer over de projecten in de regio Arnhem en Nijmegen waarbij het Centrum Meervoudige Waardecreatie van de HAN betrokken is.

29 maart 2023
512860 Frank Kroes vertelt op Wetenschapsfilmfestival InScience over de Circulaire Economie.
InScience

Een trilvest met ‘haken en ogen’

Technologie in de zorg kan mooie toepassingen opleveren. Maar niet iedereen kan die betalen of ermee werken. Maakt technologie gezondheidsverschillen groter of kleiner? HAN Unexpected@Inscience besprak kansen en bedreigingen.

22 maart 2023
3351b15a-0cff-11ee-aef8-02565807075b Beeld van HAN Unexpected@Inscience op 17 maart 2023, let's change the way we care

Debat en film tijdens HAN Unexpected en InScience

Laat je 16 tot en met 19 maart verrassen en verrijken op HAN Unexpected@InScience. Deze dagen staan film en debat in Nijmegen op het wetenschappelijk filmfestival InScience centraal. Met HAN Unexpected gaat het gesprek op 17 maart over de kansen en uitdagingen op het snijvlak van zorg en technologie.

01 maart 2023
322520 Campagnebeeld Unexpected kennisfestival slim schoon sociaal. Alleen hiervoor te gebruiken.

Inventing Tomorrow: pitch je oplossing

Wetenschapsfilmfestival InScience verhuist naar het voorjaar. Daarom is deze november-editie eigenlijk een halve. Editie 7,5, om precies te zijn. Het festival kijkt daarin terug met de meeste opvallende, inspirerende films van de afgelopen periode. Een van die films is Inventing Tomorrow.

07 november 2022
465206 3 pitches van HAN studentenprojecten tijdens InScience.

Bezoek de HAN op bijzondere editie filmfestival InScience

Wetenschapsfilmfestival InScience staat weer op het programma. Op 4 en 5 november vindt de 8e editie plaats. Het thema van dit jaar? Amazing Discoveries. Lees mee wat er dit jaar allemaal is te zien.

21 oktober 2022
461938 Header InScience 2022
InScience

Met je neus in de fijnstof

Nijmegen draagt de dubieuze titel ‘op één-na-meest luchtvervuilde stad van Nederland’. Niet echt iets om trots op te zijn. Wel iets waar burgers en de gemeente zich zorgen om maken. Tijd voor actie!

12 november 2021
336354 InScience filmfestival 2021 Lust for Life
InScience

Investeer in persoonlijke aandacht en ondersteuning

De InScience-filmvertoning ‘Resilience’ en het voorgesprek met een ervaringsdeskundige HAN-collega past bij de focus van Health. Het stemt het publiek hoopvol, want zowel de film als het gesprek vooraf gaat over aanpak en oplossingen.

12 november 2021
339018 Videostill campagnetrailer InScience 2021