Bezoek de HAN op bijzondere editie filmfestival InScience

Wetenschapsfilmfestival InScience staat weer op het programma. Op 4 en 5 november vindt de 8e editie plaats. Het thema van dit jaar? Amazing Discoveries. Lees mee wat er dit jaar allemaal is te zien.

InScience 2022 - 4 en 5 november

Dit jaar is InScience bijzonder. Het filmfestival kijkt terug op de mooiste en meest spraakmakende films van de afgelopen 7 edities. Ook krijgen toonaangevende denkers en makers een podium om de discussie aan te gaan. Zoals ieder jaar is ook de HAN in deze editie weer bij InScience betrokken.

Kom naar...

Film en Talk: Inventing Tomorrow

In de film Inventing Tomorrow bereiden 6 inspirerende tieners zich voor op ’s werelds grootste wetenschapswedstrijd voor middelbare scholen: de Intel International Science and Engineering Fair (ISEF). Gedreven door de problemen en ervaringen uit hun eigen leefomgeving, komen deze scholieren met grote ideeën en ingenieuze oplossingen voor de wereldwijde milieuproblematiek. Ze reizen af naar Los Angeles, waar het ISEF plaatsvindt. Daar ontmoeten ze duizenden van hun leeftijdgenoten van over de hele wereld. Met de mindset van de deelnemers ontstaat daar al snel een gevoel van wereldwijde verbroedering, gericht op het verbeteren van de wereld.

InScience en de HAN buigen zich in de talk bij deze film samen over de vraag hoe de wereld kan worden verbeterd. Met auto’s die rijden op waterstof, eetbare koffiebekers en verkoelende stadsbanken wordt er door HAN-studenten al volop aan deze uitdaging gewerkt. Praat je mee over hun innovaties?

Film en Talk: The Peacemaker

In de film The Peacemaker wordt vredesonderhandelaar Padraig O’Malley gevolgd. Gedurende 5 jaar krijg je een beeld van de gevaarlijke crisiszones waarin hij anderen bij elkaar probeert te brengen en vrede predikt. Aan de hand van deze film gaat lector Erik Jansen in op een ander probleem waar conflictbemiddeling een rol speelt: de energietransitie. Hij slaat een brug van de vredesonderhandelingen van O’Malley naar de Nederlandse situatie. Hoe creëer je een goede dialoog? Wat is van belang? En hoe komen we nader tot elkaar. Doe aan deze interactieve sessie mee!

Voor praktijkgerichte onderzoekers

De HAN ontwikkelt en deelt kennis. Dat doen we op een manier die je onthoudt en gebruikt. Filmfestival InScience past daarbij. Het biedt een (inter)nationaal podium voor praktijkgericht onderzoek. Dompel jij je op 4 en 5 november ook onder in het programma?

Meer weten over InScience

InScience zet onderzoek in de spotlights via het medium film. Ook studenten, docent-onderzoekers en lectoren van de HAN dragen bij aan het festival.

461943 InScience 2022: Amazing Discoveries