Jills Podcast zet Physician Assistant vol in the picture

Jill Muijrers (30) is helemaal fan van haar opleiding en functie. Ze is zelfs zó enthousiast dat ze er een Instagramaccount en een podcastreeks aan wijdt. Haar instagramaccount en podcast vormen een prachtig platform voor én over de PA.

master physician assistant studenten luisteren in de praktijk

Jill, Physician Assistant (PA) in opleiding bij het Maastricht Universitair Medisch Centrum, zit in het laatste jaar van de HAN Master Physician Assistant en hoopt in maart af te studeren. Physician Assistant is een vrij nieuw beroep en de meeste mensen weten niet wat het inhoudt. Daar wil Jill verandering in brengen. Ook wil ze meer bekendheid geven aan de opleiding tot Physician Assistant, een duale hbo-master die ze volgt aan de HAN. Op haar instagramacccount @lifeofa.pa.student laat ze zien wat haar beroep en opleiding inhouden. Inclusief grappige anekdotes, interessante weetjes en heel veel beeldmateriaal van haar werk in het ziekenhuis. Jills account is inmiddels een groot succes en geeft een mooi inkijkje in haar leven als PA.

De PA Podcast

Sinds kort is er bovendien 'De PA Podcast'. Samen met de Groningse PA-student Shirly Wübbels heeft Jill namelijk een serie podcasts opgenomen. Iedere aflevering gaat over een onderwerp dat relevant is voor (toekomstige) studenten en PA’s. Er staan al verschillende afleveringen online, bijvoorbeeld over solliciteren als PA, de cao waar je als PA mee te maken krijgt, en een vergelijking tussen de PA-opleidingen in Groningen, Utrecht en aan de HAN. Ook staan er nog een aantal nieuwe afleveringen op de planning.

PA masterstudent Jill Muijrers met stethoscoop