Flexibiliseren doen we samen

Om in al onze opleidingstrajecten meer aan te sluiten bij de persoonlijke leerbehoefte van studenten en meer ontplooiingskansen te bieden voor werkenden, flexibiliseert de HAN Academie Educatie al haar opleidingen.

8f6cb792-0ce5-11ee-9dc4-02565807075b Twee studenten maken een opdracht en vragen daar iets over aan de docent die kritisch nadenkt.

Dit doen we door het werken met leeruitkomsten, het beter faciliteren van leer-werkroutes en proactief in te spelen op ontwikkelingen in de arbeidsmarkt. Tijdens de  studiedag van 31 oktober staat de flexibilisering van ons curriculum centraal. Samen met onze partners denken we na over wat flexibel Samen Opleiden betekent. Komt u ook?

Samen Opleiden

Flexibiliseren doe je niet voor een deel van je curriculum, maar voor het geheel. Een best ambitieus ontwikkeltraject dus, waarbij we niet over 1 nacht ijs gaan en de ins and outs dus samen met onze partners willen uitdenken. Voor de zomer hebben we in 2 kleinschalige sessies al met elkaar gekeken naar wat flexibilisering van onze opleidingen betekent voor het opleiden in de scholen, voor het werkplekleren en voor andere onderdelen van de programma’s binnen Samen Opleiden. Met deze verkenning gaan we door in een grotere groep, op deze Studiedag.

Doorontwikkeling van het werkplekleren en flexibiliseren

Er is een aantal workshops in de middag geprogrammeerd waar we specifiek nadenken over flexibilisering in relatie tot Samen Opleiden. In de workshop Doorontwikkeling van het werkplekleren en flexibiliseren gaan we onder leiding van Jaimy Blaney Davidson, lerarenopleider en instituutsopleider van de Academie Educatie, verder doordenken op de globale bevindingen van de eerder gehouden sessies. We nemen de tijd en concretiseren het werken met leeruitkomsten. Wat betekent een flexibel curriculum voor de begeleiding en voor het opleiden in de school?

Welkom bij de Studiedag Flexibiliseren

Op de studiedag van 31 oktober gaan we samen aan de slag vanuit het thema ‘flexibel opleiden’, een belangrijk thema in de strategische koers van de Academie Educatie. We treffen elkaar in het Van der Valk hotel in Lent (Hertog Eduardplein 4, 6663 AN Nijmegen).

Programma:

08.45 - 09.15  Inloop, ontvangst en keuze deelsessies
09.15 - 09.30  Plenaire opening
09.30 - 10.00  Keynote Roel Grol, associate lector “de leraar als ontwerper"
10.00 - 10.30  Pauze
10.30 - 12.00  Deelsessies ronde 1
12.00 - 13.00  Lunch
13.00 - 14.15  Deelsessies ronde 2
14.15 - 14.45  Pauze
14.45 - 16.00  Deelsessies ronde 3
16.00 - 16.15  Plenaire afsluiting
16.15 - 17.00  Borrel

Graag even aanmelden, zodat we rekening kunnen houden met uw komst. Op dit formulier ziet u ook de workshops die geprogrammeerd zijn. U kunt zich ook alleen voor het middagprogramma aanmelden.

Van 3 t/m 7 oktober

De week van Samen Opleiden

In de Week van het Samen Opleiden publiceert HAN Academie Educatie dagelijks een mooi voorbeeld van Samen Opleiden.