Debra Trampe

Ik ben gefascineerd door menselijk gedrag. Dat staat aan de basis van het hele economische domein. Het is belangrijk continu kritisch te blijven kijken naar hoe je klanten zich gedragen. En naar wat ze verwachten.

Brein, data

Niets is zo veranderlijk als de mens. Logisch, want de wereld om ons heen verandert continue. Technologisch, maatschappelijk, noem maar op. Daarom moeten we als onderzoekers steeds een vinger aan de pols houden. Zodat bedrijven en organisaties mee kunnen veranderen. En voor hun huidige en potentiële klanten steeds waarde toe kunnen blijven voegen. 

portret Debra Trampe

Over Debra

Expertises:

  • Customer insights
  • Klantinzicht
  • Consumentengedrag
  • (Big) data analyse
  • Waardecreatie
  • Doelgroepen
  • Segmentatie
  • Communicatie

Het associate lectoraat Customer Insights

Hoe kan je op basis van inzicht in je (potentiële) klant duurzame waarde creëren voor de stakeholders van je organisatie? Ons lectoraat doet onderzoek om antwoord op deze vraag te krijgen. Ook voegen we kennis toe aan onderwijsprogramma’s van de HAN. 

Samenwerken, post-it plakken, proces

Projecten

Lutto rouwverwerkingsapp

Heb je een dierbare verloren? Rouwverwerking kost tijd. Wellicht heb je lotgenoten en hulpverleners nodig om mee te praten. Rouwverwerkingsapp Lutto helpt je bij het rouwproces.

man troost vrouw

Betrokkenheidsprofielen en communicatiestrategie

Een informatiebijeenkomst was altijd vrij standaard om inwoners te betrekken bij beleid. Dit vraagt echter om een hoge betrokkenheid en je bereikt er niet alle inwoners mee. Er zijn meer manieren om inwoners te bereiken, zeker online. De gemeenten Utrecht en Overbetuwe wilden hier graag hulp bij.

Student achter laptop met Studielink pagina

Communicatie in Smart Mobility (SCRIPTS) 

Slim vervoer betekent veel online contact met de klant en achter de schermen veel afstemmen tussen betrokken partijen. Wat komt daarbij kijken? Het Lectoraat Human Communication Development en het Associate Lectoraat Customer Insights en Online Interactie participeerden in dit project.

Arnhem station scherm met bustijden

Meervoudige waardecreatie

Duurzaamheid staat steeds meer centraal in ondernemen. En dat moet ook, want onze huidige manier van produceren en consumeren is niet toekomstbestendig. Daarom zijn niet alleen economische waarde, maar ook sociale en ecologische waarde belangrijk. Hoe stimuleren we meervoudige waardecreatie?

centrum meervoudige waardecreatie, compilatie van stockbeelden 2020

Publicaties

Er verschijnen regelmatig publicaties van Debra Trampe met betrekking tot haar onderzoeken rondom het onderwerp 'Customer Insights'. 

Student Rosa Brugts met kind van Richard Sleegers