HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

HAN Green Awards zet voorlopers in duurzaamheid in de schijnwerpers

Gisteren werden de HAN Green Awards uitgereikt door Rob Verhofstad. De winnaars onderscheiden zich door hun buitengewone bijdragen aan duurzaamheid en innovatie. De awards, die aansluiten bij het zwaartepunt Schoon, Samen werken aan minder CO2, werden dit jaar voor de 4e keer georganiseerd door het HAN Green Office. Er waren 4 categorieën.

20 december 2023
d99f5ff0-9fe2-11ee-9a7b-6369415a9d10 Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.

Sporters in HAN SENECA wekken voor 1 maand aan energie op

Fitnesscentrum HAN SENECA heeft met de duurzaamheidschallenge in april voor 1 maand aan stroom opgewekt voor 1 huishouden. Daarmee is het doel bereikt voor initiatiefnemer Marc Kroes.

10 mei 2023
524193 Sporters in fitnesscentrum HAN Seneca nemen deel aan de duurzaamheidschallenge

Winnaars HAN Green Awards 2022

Onderzoeker Karin Struijs, de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement en studenten die een duurzame ALO-reis organiseren. Dat zijn de winnaars van de HAN Green Awards dit jaar.

20 december 2022
efc7e03c-0cfc-11ee-acc7-02565807075b Alle winnaars van de HAN Green Awards 2022 georganiseerd door de Green Office in samenwerking met het zwaartepunt SEE

HAN Green Office kledingruil groot succes

Voor de derde keer werd eind november een kledingruil georganiseerd. Ruim 2500 kledingstukken werden ingezameld en op de eerste dag was al driekwart van de kleding geruild/verkocht. Een goed voorbeeld van slow fashion. Er werden veel kringloopgelukjes gescoord.

25 november 2022
31705 student Pedagogiek kiest kleding van kledingrek

Dat doe je met het Random Thinking spel

Random Thinking is hét spel om studenten na te laten denken over verschillende maatschappelijke uitdagingen en daar binnen korte tijd oplossingen voor te bedenken. Daarnaast is dit spel zeer geschikt om het onderwijs op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met slim, schoon en sociaal.

05 oktober 2022
569943e8-0cfb-11ee-aa7a-02565807075b Uitreiking Spel Random Thinking van HAN Green Office
HAN Green Office

Week tegen Armoede: meer nodig dan ooit

Armoede is actueler dan ooit. Steeds meer mensen raken in de problemen door de stijgende prijzen en hebben te weinig geld om rond te komen. De HAN wil meer aandacht voor armoede en organiseert van 10 tot en met 17 oktober de Week tegen Armoede.

Marleen de Roo
27 september 2022
322386 Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.