Winnaars HAN Green Awards 2022

Onderzoeker Karin Struijs, de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement en studenten die een duurzame ALO-reis organiseren. Dat zijn de winnaars van de HAN Green Awards dit jaar.

efc7e03c-0cfc-11ee-acc7-02565807075b Alle winnaars van de HAN Green Awards 2022 georganiseerd door de Green Office in samenwerking met het zwaartepunt SEE
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Willem van Veenendaal opende het evenement van de HAN Green Awards en introduceerde de sprekers. Tussendoor vertelde Willem zijn eigen inspirerende verhalen. Ruud Klep en Sander van de Goes waren gastsprekers. Sander van de Goes, gemeenteraadslid van Groenlinks Nijmegen en masterstudent sociale geografie, nam iedereen mee in zijn visie over duurzaamheid en de ontwikkeling hiervan. Gevolgd door Ruud Klep over het bijzondere proces van koffiedik tot oesterzwam en wat zijn doel voor de toekomst is met de Versfabriek. Een fijn duurzaam en lokaal initiatief.

Na de sprekers barstte de strijd los; een spannende quiz zorgde voor opleving in het publiek. Een leuk samengesteld pakket stond dan ook te wachten voor de welverdiende winnaar. Het moment waar iedereen op gewacht had was toen eindelijk aangebroken. De uitreiking van drie prachtige bossen bloemen, de waardecheques en de HAN Green Awards trofeeën.

Winnaar medewerkers

Karin Struijs werkt aan biobased projecten

De winnaar van de HAN Green Award voor meest duurzame medewerker is HAN Biocentre-onderzoeker Karin Struijs. Karin zet zich al jaren in voor een duurzame samenleving, met vele biobased projecten in samenwerking met bedrijven en andere onderzoekers van HAN BioCentre. Deze projecten worden onder andere uitgevoerd in de multidisciplinaire minor Biobased Innovations, waarbij Karin nauw betrokken is.

Karin Struijs onderzoeker bij het HAN Biocentre
Winnaar opleiding

Ondernemerschap en Retailmanagement maakt grootste groei door

Namens de studie Ondernemerschap en Retailmanagement (ORM) nemen Monique Burggraaf en Yassine Talbi nemen de prijs in ontvangst voor de opleiding die de grootste vooruitgang heeft geboekt op het gebied van duurzaamheid. "Wij willen studenten meegeven dat je als ondernemer een belangrijke rol hebt in de samenleving. Het gaat binnen de circulaire economie niet meer om commerciële groei alleen, het gaat ook om sociale en ecologische waardes. Vanuit dit oogpunt hebben wij besloten de samenwerking te zoeken binnen en buiten de HAN om meer kennis en expertise rondom duurzaamheid en meervoudige waarde creatie naar onze opleiding te halen."

Winnaars van Ondernemerschap en Retailmanagement

Schone studiereis vanuit ALO naar Tsjechië

Studenten Isis en Ties wonnen door een duurzame reis naar Slowakije te organiseren: de Winter Outdoor Week Slowakije. "Wij willen onze medestudenten en toekomstige collega’s de waarde van de natuur en duurzame alternatieven laten zien."

ed3ed7e4-0cfc-11ee-b1cb-02565807075b Winnaar van de studentenprijs van de HAN Green Awards georganiseerd door de Green Office in samenwerking met het zwaartepunt SEE.

Van harte gefeliciteerd met jullie prestaties, winnaars.
Met een brede glimlach kijken we terug naar wederom een succesvolle editie van de HAN Green Awards. We kijken uit naar de prachtige ontwikkelingen die deze toppers door gaan zetten. Succes!

• Het organiserend comité samen met de winnaars op de foto.
  • Veel belangstellenden voor de uitreiking van de prijs.
  • Willem van Veenendaal was vereerd om gastheer te zijn.
  • Sander van der Goes, raadslied voor GroenLinks in Nijmegen, hield een inspirerend praatje.
  • Ruud Klep van de Versfabriek vertelde over de kweek van oesterzwammen op koffiedrap.
  • Het organiserend comité samen met de winnaars op de foto.
  • Veel belangstellenden voor de uitreiking van de prijs.
  • Willem van Veenendaal was vereerd om gastheer te zijn.