HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie

Meiden maken bij de HAN spelenderwijs kennis met techniek en ict

Brug bouwen, programmeren, leren over AI en je eigen energiezuinige zaklamp solderen. Op 11 april 2024 kwamen ruim 400 meiden en zo'n 100 jongens, middelbare scholieren van havo/vwo 1 en 2, over de vloer bij HAN University of Applied Sciences in Arnhem op de speciale Girls' Day Techniek. Waarom deze dag?

17 april 2024
810d1fd0-fbfe-11ee-9a1a-3afbef1123a8 Workshop solderen op de Girls'Day 2024 bij de HAN in Arnhem
Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie

Christien Lokman: "Trots vind ik een lastig woord"

Na precies 20 jaar verlaat Christien Lokman de HAN. Ze zette de master Molecular Life Sciences op en stond aan de wieg van het HAN Biocentre. Ook werd ze lector, trok eigenhandig het zwaartepunt Schoon - SEE naar een hoger plan én is medeverantwoordelijk voor de realisatie van Connectr Energy Innovation.

11 april 2023
917a1004-0cfc-11ee-90de-02565807075b Lector SEECE en medewerker HAN BioCentre Christien Lokman

Winnaars HAN Green Awards 2022

Onderzoeker Karin Struijs, de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement en studenten die een duurzame ALO-reis organiseren. Dat zijn de winnaars van de HAN Green Awards dit jaar.

20 december 2022
efc7e03c-0cfc-11ee-acc7-02565807075b Alle winnaars van de HAN Green Awards 2022 georganiseerd door de Green Office in samenwerking met het zwaartepunt SEE

Escape Game: gloednieuwe invulling Techniekdag

Gloednieuwe invulling van de Techniekdag door de gezamenlijke techniekacademies van de HAN. Want er is een prachtige Tech Escape Game ontwikkeld, gericht op kinderen in de leeftijdscategorie van 8-14 jaar.

Erik Rijpstra
27 september 2022
447849 Opstelling van de Escape Game op de Techniekdag met nadruk op Engineering en Automotive
Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie

Profielwerkstuk maken? De HAN helpt!

Ga jij aan de slag met je profielwerkstuk? Dat is een mooie kans om je met onderwerpen bezig te houden die misschien passen bij jouw vervolgstudie.

15 maart 2022
54918 jongen in klaslokaal gooit papieren weg uit frustratie
Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie

"De risico's van siliconen implantaten worden onderschat"

Misschien heb je de documentaire Moordtieten onlangs wel gezien. Dionne Slagter onderzoekt hierin de gevaren van siliconen borstimplantaten. "Alle siliconen borstimplantaten geven giftige stoffen af," zegt HAN-onderzoeker en docent Henry Dijkman.

21 juni 2021
300607 Siliconen borstimplantaten - moordtieten (Nico Hoeijmans)
Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie

Leren en onderzoeken in de geneesmiddelenpraktijk

Pivot Park, hotspot voor farmaceutische innovatie, gaat intensief samenwerken met de HAN. Op vrijdag 18 december ondertekenden ze de overeenkomst voor het huisvesten van het lectoraat Drug Discovery in Oss. Dé plek waar studenten en docenten gaan leren en onderzoeken, midden in de beroepspraktijk.

21 december 2020
bio-informatica student aan het werk