Week tegen Armoede: meer nodig dan ooit

Armoede is actueler dan ooit. Steeds meer mensen raken in de problemen door de stijgende prijzen en hebben te weinig geld om rond te komen. De HAN wil meer aandacht voor armoede en organiseert van 10 tot en met 17 oktober de Week tegen Armoede.

322386 Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Armoede treft hele gezinnen

Steeds meer mensen hebben moeite om rond te komen. Armoede is iets dat hele gezinnen treft, volwassenen én kinderen. Daarom staan we dit jaar extra stil bij kinderarmoede. Zo zitten in bijna iedere basisschoolgroep 2 of 3 kinderen die thuis in armoede leven. Op de lange termijn heeft kinderarmoede vaak een negatieve invloed op hun ontwikkeling. Maar wat is de invloed van armoede op een pasgeboren kind? En wat betekent financiële krapte voor oudere kinderen? Of voor studenten? De vraag is hoe we voor deze verschillende leeftijdsgroepen een passende aanpak inzetten om deze armoede te bestrijden. Deze vraag is nu nog meer nodig dan ooit.

Bewustwording en kennisdeling

Als HAN dragen we bij aan bewustwording. Ook kijken we naar oplossingen voor deze vraagstukken. Dat doen we door onderzoek, onderwijs én een Week tegen Armoede. Deze week organiseert de HAN vooruitlopend op de Wereldarmoededag (17 oktober). Tijdens de Week tegen Armoede is er ruimte voor bewustwording, kennisdeling én actie. De boodschap van deze week: 'Armoede; zorg voor iedereen’. De aanpak van armoede vraagt om een gezamenlijke inspanning.

Week tegen Armoede

Neem deel aan de Week tegen Armoede of onderneem zelf actie. Doe mee met de #50euroweek, bezoek de Collegetour met wethouder Marjolein Moorman of het symposium over kinderarmoede. Ga voor meer info naar: www.han.nl/weektegenarmoede