Dat doe je met het Random Thinking spel

Random Thinking is hét spel om studenten na te laten denken over verschillende maatschappelijke uitdagingen en daar binnen korte tijd oplossingen voor te bedenken. Daarnaast is dit spel zeer geschikt om het onderwijs op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met slim, schoon en sociaal.

Anne Pels van de HAN Green Office overhandigt het Random Thinking spel aan Aly Smelt
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

De Green Office heeft het ontwikkeld in samenwerking met de drie zwaartepunten Slim, Schoon, Sociaal en negen verschillende opleidingen.

​Het spel Random Thinking is nu beschikbaar in iedere academie. Aly Smelt-Medendorp, Directrice Academie Educatie, ontving als eerste het spel uit handen van Anne van de Green Office. Aly: "Natuurlijk dragen we als academie Educatie ook bij aan de focus van de HAN. Met dit spel kunnen we op een laagdrempelige manier in onze opleidingen aan de slag met maatschappelijke vraagstukken Slim, Schoon en Sociaal! Ik ben vereerd het spel als eerste in ontvangst te mogen nemen.” Docent Corien Vuurman, docent geschiedenis bij de lerarenopleiding, gebruikt het spel in haar studieloopbaanbegeleidingslessen: "Ik geef om onze omgeving en de medemens en wil daar graag het gesprek over aangaan met de studenten. Dat is wel het minste wat ik kan doen. Natuurlijk hoop ik dat de studenten deze maatschappelijke thema’ s ook in hun eigen onderwijs meenemen."

451020 Random Thinking spel Green Office
Random Thinking

Hoe speel je het?

Tijdens Random Thinking trek je drie verschillende kaarten die samen een opdracht vormen. Deze kaarten bestaan uit een actie-kaart, een doelgroep-kaart en een specificatie-kaart. Een voorbeeld van een opdracht is: ‘ontwerp een circulair gebouw voor blinde mensen in een wereld zonder plastic’. De studenten gaan dan aan de slag om in korte tijd hier iets voor te bedenken. Het is dus een soort snelkookpan, met allemaal casussen die iets te maken hebben met de focus van de HAN op Slim Schoon, Sociaal.

Hoe gebruik je het?

Dit spel kan op meerdere manieren verwerkt worden in het onderwijs. Zo is het leuk om te gebruiken als introductiespel bij nieuwe klassen of projectgroepen, maar ook om als team van docenten en medewerkers te spelen! Random Thinking laat zien dat duurzaamheid wél leuk is en dat je door creatief te denken zoveel deuren kunt openen. Het is niet alleen de verwarming lager zetten en korter douchen. Het daagt je juist uit om innovatieve mogelijkheden te bedenken.

Slim, Schoon, Sociale samenwerking op alle vlakken

Wij zijn super trots op dit spel, omdat het is ontwikkeld door negen verschillende opleidingen: de PABO, Learning & Development, Facility Management , Toegepaste Psychologie, Communicatie, CMD, Bedrijfskunde, Human Resource Management en Commerciële Economie.  Bovendien is de inhoud op de kaartjes samengesteld in samenwerking met alle drie de zwaartepunten Slim ,Schoon, Sociaal én het spel is geproduceerd door maatschappelijke onderneming Nezzo met medewerkers met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.  Iedereen heeft er super hard aan gewerkt en nu is het dan écht klaar. Door dit spel maak je op een leuke en vooral makkelijke manier kennis met (complexe) maatschappelijke thema’s.

Hét spel ‘Random Thinking’ is nu beschikbaar in iedere academie! Wij hopen dat veel academies er gebruik van gaan maken.

Enthousiast? Kijk ook hiernaar.

Naast Random Thinking zijn er nog veel meer leuke onderwijsmaterialen beschikbaar! Wil je meer weten over hoe je Slim, Schoon en Sociaal in je onderwijs kan verwerken? Neem contact op met focus@han.nl. Voor meer onderwijsspellen mail greenoffice@han.nl. Het spel Random Thinking is altijd beschikbaar en kan elk moment van de dag opgehaald worden bij ons kantoor (K33/B0.20).

451021 Random thinking spel van Green Office
Random Thinking