HAN Green Awards zet voorlopers in duurzaamheid in de schijnwerpers

Gisteren werden de HAN Green Awards uitgereikt door Rob Verhofstad. De winnaars onderscheiden zich door hun buitengewone bijdragen aan duurzaamheid en innovatie. De awards, die aansluiten bij het zwaartepunt Schoon, Samen werken aan minder CO2, werden dit jaar voor de 4e keer georganiseerd door het HAN Green Office. Er waren 4 categorieën.

d99f5ff0-9fe2-11ee-9a7b-6369415a9d10 Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.

Alle genomineerden en winnaars van de HAN Green Awards 2023

HAN Green Award Meest innovatieve opleiding - Food & Business

De opleiding Food & Business ontvangt de award voor Meest Innovatieve Opleiding. Met een vierjarig curriculum gericht op toekomstbestendigheid en duurzame ontwikkeling, bereidt deze opleiding studenten voor op een rol als echte food professionals. Door intensieve training, praktijkgericht leren in faciliteiten zoals de Creative Kitchen en Sensory Lab, en betrokkenheid bij maatschappelijke thema's, onderscheidt Food & Business zich als een pionier in duurzaam onderwijs.

Dit is erkenning van onze inzet om de foodketen toekomstbestendig te maken. Studenten betrekken bij voedselverspilling en duurzaamheid maakt het verschil voor duurzame Food Business.

Winnaars van Food en Business

d99f8701-9fe2-11ee-a745-9dc2a5518ede Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.

HAN Green Award Meest inspirerende docent - Koen Bussink

Koen Bussink, praktijkdocent aan de opleiding Chemie, ontvangt de award voor Meest Inspirerende Docent. Zijn inzet voor het stimuleren van studenten in duurzaamheid en wetenschappelijke excellentie maakt hem een drijvende kracht achter de duurzaamheidsbeweging binnen de opleiding Chemie aan de HAN. Koen moedigt studenten aan om niet alleen naar de huidige, maar ook naar toekomstige uitdagingen te kijken, en zijn betrokkenheid bij milieuvraagstukken inspireert studenten om dezelfde richting op te gaan.

Door in de lessen context te bieden aan casussen waar Nederland nu aan werkt, raken studenten niet alleen bekend met de technologische stand van zaken, maar ook met de impact die zij zelf kunnen maken om de wereld een beetje groener te maken.

Winnaar Koen Bussink

d99f8703-9fe2-11ee-b5be-41ce4e101e83 Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.

HAN Green Award Impactvolle Start-up Award – Foodsie

Foodsie, een start-up opgericht door studenten aan de opleiding Ondernemerschap & Retail Management, wint de Impactvolle Start-up Award. Het team achter Foodsie heeft zich toegewijd aan het verminderen van voedselverspilling door bewustwording en praktische begeleiding. Hun unieke aanpak en passie voor een duurzame toekomst maken Foodsie een veelbelovend initiatief in de strijd tegen voedselverspilling.

We hopen dat we uiteindelijk een mooie app hebben ontwikkeld, die makkelijk in gebruik is voor de consument. Dat ze echt voldoening halen door minder voedselverspilling en dat ze inzien dat je op een makkelijke en leuke manier kunt bijdragen aan een gezonde toekomst.

De studenten van Foodsie

d99f8704-9fe2-11ee-bed1-93f06e67a778 Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.

HAN Green Award Toekomstgerichte initiatiefnemer - Iwan van Bochove

Iwan van Bochove, coördinator van het Mobility Innovation Center (MIC) en een ervaren industrieel ontwerper, ontvangt de Toekomstgerichte Initiatiefnemer HAN Green Award. Met meer dan 20 jaar ervaring in duurzame energie speelt Iwan een sleutelrol in het Connectr Innovation lab, waar hybride leeromgevingen en samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven worden gefaciliteerd. Het lab, gericht op energietransitie en duurzaamheid, wordt erkend als een model van succesvolle samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven.

Het is een erkenning voor het harde werk van het hele team dat betrokken is bij het Mobility Innovation Center en Connectr. Samen streven we ernaar om een zinvolle bijdrage te leveren aan de energietransitie en studenten voor te bereiden op de uitdagingen van de toekomst.

De HAN Green Awards erkennen de initiatieven en mensen die een waardevolle bijdrage leveren aan een duurzame toekomst. De winnaars hebben niet alleen deze erkenning verdiend, maar inspireren ook anderen om actief deel te nemen aan de transitie naar een groenere samenleving. Gefeliciteerd aan alle winnaars!

Winnaar Iwan van Bochove met Rob Verhofstad

d99f8702-9fe2-11ee-b44a-a51a7d083b8c Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.