HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Jaarlijkse dag duurzaamheidsmedewerkers in Nijmegen

Wie van doen heeft met beleid rondom duurzaamheid in het hoger onderwijs was uitgenodigd voor de jaarlijkse netwerkdag, dit keer georganiseerd door de HAN en de Radboud Universiteit. ‘Nieuwe mensen ontmoeten met dezelfde struggle, dat is heel stimulerend.’

65864 Kapittelweg 35

Zeecontainers stapelen met waterstof

Cadeaus, gadgets, kleding, producten die we bestellen hebben impact op het klimaat. Wat gebeurt er om het vervoer van onze pakketten te verduurzamen? Onze podcastmakers gaan in gesprek met lector Bram Veenhuizen en zoomen in op een deel van de vervoersketen: een machine die (zee)containers stapelt.

31 januari 2024
539377 Aantal trucks van Hyster-Yale staan aan het water

Iwan van Bochove ontvangt HAN Green Award 'Toekomstgerichte Initiatiefnemer'

Iwan van Bochove, coördinator van het Mobility Innovation Center (MIC) en een ervaren industrieel ontwerper, heeft de HAN Green Award 2023 in de categorie 'Toekomstgerichte Initiatiefnemer' mogen ontvangen. Een hele eer voor hem, maar ook voor zijn team!

10 januari 2024
f4114e20-afaa-11ee-b96a-4d574d65ea75 Iwan van Bochove, coördinator van het HAN Mobility Innovation Center (MIC) en een ervaren industrieel ontwerper, heeft de HAN Green Award 2023 ontvangen in de categorie Toekomstgerichte Initiatiefnemer.
Facilitaire Zaken

Studenten bereiden gezonde maaltijden voor de Voedselbank

'Soepie erbij' is een project waarin studenten van de opleiding Voeding & Diëtetiek twee gezonde maaltijdopties voor de Voedselbank ontwikkelden. Bezoekers van de Voedselbank gebruiken de verse groenten uit een voedselpakket niet altijd omdat zij het bijvoorbeeld moeilijk vinden hoe ze de groenten moeten bereiden.

21 december 2023
17891ef0-9e62-11ee-9be4-bc8b557052a0 Studenten VED bereiden maaltijden voor Voedselbank

HAN Green Awards zet voorlopers in duurzaamheid in de schijnwerpers

Gisteren werden de HAN Green Awards uitgereikt door Rob Verhofstad. De winnaars onderscheiden zich door hun buitengewone bijdragen aan duurzaamheid en innovatie. De awards, die aansluiten bij het zwaartepunt Schoon, Samen werken aan minder CO2, werden dit jaar voor de 4e keer georganiseerd door het HAN Green Office. Er waren 4 categorieën.

20 december 2023
d99f5ff0-9fe2-11ee-9a7b-6369415a9d10 Op 20 december werden door Rob Verhofstad de HAN Green Awards uitgereikt. Dit zijn foto's van de verschillende winnaars en genomineerden.

4 duurzaamheidssterren voor Academie Built Environment

Duurzaamheid en circulariteit zit in de haarvaten van de HAN-academie Built Environment. Deze thema’s zijn al járenlang onlosmakelijk verbonden met ons onderwijs, ons onderzoek en onze bedrijfsvoering. Dat zie je overal terug.

07 december 2023
9e1bfac0-94fb-11ee-9802-97601d89ebe2 Docenten vieren de 4e duurzaamheidsster

Minder afvalemmers, meer afvalscheidingsunits

Vanaf maart worden we weer duurzamer, schoner én kleurrijker. In alle gebouwen komen afvalscheidingsunits met grijze, oranje en blauwe bakken. Deze moeten samen met aparte inzamelingspunten voor petflesjes en blik een bijdrage leveren aan betere recycling en minder afvalproductie op de HAN.

01 februari 2023
475165 Afvalscheidingsunits: in plaats van kleine prullenbakken in de lokalen nu centrale inzameling
Facilitaire Zaken

Op weg naar volwaardig duurzame catering

In samenwerking met Eurest Compass Group is de HAN goed op weg naar volwaardig duurzame catering. Je ziet dat al in de restaurants, waar in de eerste schappen meteen het gezonde, vegetarische aanbod te vinden is. “Dat is het eerste dat restaurantbezoekers zien”, zegt Karin Sanders, hoofd Facilitaire Zaken bij de HAN.

22 december 2022
483026 null
Facilitaire Zaken

Ga jij al elektrisch van A naar B?

Op alle locaties van de HAN kun je elektrische auto’s huren om van A naar B te komen. Docent Zorg en Techniek, Clark Nowack, maakt regelmatig gebruik van deze duurzame vervoermiddelen.

22 december 2022
SEE, parkeersymbool elektrische auto