Kwalificatie ‘Topopleiding' voor Learning and Development in Organisations

Fantastisch nieuws over onze opleiding Learning and Development in Organisations (L&D). Deze heeft namelijk de kwalificatie ‘topopleiding’ gekregen (voltijd en deeltijd). Dat blijkt uit de nieuw verschenen Keuzegids Hbo 2024.* Een geweldig resultaat waar we als academie erg trots op zijn.

Studenten van Learning and Development

Waarom is L&D een echte topopleiding?

De studenten zijn zeer enthousiast over de fijne sfeer bij L&D en bij de HAN. Verder waarderen ze de docenten en de inhoud van de vakken. Ook is er een goede doorstroom naar het tweede jaar en zien studenten de opleiding als een goede en stevige voorbereiding op hun loopbaan.

Gefeliciteerd!

Academiedirecteur Gisela Albers reageert op het mooie nieuws: “We zijn ontzettend trots op onze opleiding. Het predicaat bevestigt onze kwaliteit en de waardering van onze studenten daarvan. Alle collega’s hebben dit mogelijk gemaakt, samen met de studenten, onderzoek en het werkveld. Gefeliciteerd allemaal!”

Hoe word je topopleiding?

Een hbo-opleiding krijgt de kwalificatie Topopleiding bij het behalen van 4,5 sterren. Hiervoor zijn minimaal 76 van de 100 punten nodig. Onze studie L&D haalde 79 punten binnen! De HAN scoort hiermee de vierde plaats ten opzichte van de concurrenten.

De Keuzegids Hbo verschijnt elk jaar om studiekiezers te helpen bij hun keuze. Hoe scoort een opleiding op inhoud, toetsing, docenten, vaardigheden, loopbaanvoorbereiding, haalbaarheid en faciliteiten? Er worden meer dan 1.000 hbo-opleidingen beoordeeld, zowel bachelors als ad’s. Beoordelingen zijn gebaseerd op de uitkomsten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) en landelijke cijfers over studievoortgang en diplomering.

Stempel topopleiding

7 topopleidingen bij de HAN

De HAN heeft nog méér topopleidingen, zeven in totaal. Wil je daar meer over weten? Lees dan het nieuwsbericht op de website.

Wat leer je bij L&D?

De bacheloropleiding Learning and Development in Organisations is een Nederlandstalige opleiding van de HAN in Nijmegen die gaat over scholing van mensen op de werkplek. Zodat zij hun werk goed en prettig kunnen én blijven doen, óók als het werk verandert, bijvoorbeeld door het invoeren van nieuwe technieken of automatisering. De afgestudeerde L&D’er is degene die training en scholing ontwikkelt en organiseert. Ook begeleiden en coachen van medewerkers is een belangrijk deel van het werk.

Meer weten over de opleiding L&D?

Kijk op de opleidingspagina’s:

Wil je de sfeer proeven bij onze opleidingen?

Bezoek de Open Dag of Open Avond in november 2023. We zien je graag daar!

* Kijk voor meer informatie op de website van Keuzegids Hbo.