HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Kwalificatie ‘Topopleiding' voor Learning and Development in Organisations

Fantastisch nieuws over onze opleiding Learning and Development in Organisations (L&D). Deze heeft namelijk de kwalificatie ‘topopleiding’ gekregen (voltijd en deeltijd). Dat blijkt uit de nieuw verschenen Keuzegids Hbo 2024.* Een geweldig resultaat waar we als academie erg trots op zijn.

12 oktober 2023
f80d6532-0cf7-11ee-9987-02565807075b Learning and Development in Organisations voltijd, L&D, klassetting, studenten aan het werk

Leven Lang Ontwikkelen voor iedereen: Lectoraat Human Capital Innovations

Een leven lang ontwikkelen voor iedereen: daar zet het Lectoraat Human Capital Innovations zich voor in. Het lectoraat is ontstaan uit het Lectoraat Leren tijdens de Beroepsloopbaan onder leiding van Jos Sanders en het Associate Lectoraat Arbeidsmarkt en Onderwijs onder leiding van Sarah Detaille.

11 september 2023
f13666b8-5974-11ee-9f19-024215b4a989 Headerfoto Human Capital Innovations
Academie Organisatie en Ontwikkeling

Betere revalidatiezorg dankzij onderzoek naar inzet van digitale hulpmiddelen

Om revaliderende patiënten meer regie te geven over hun herstel en de zorg efficiënter in te richten, is de inzet van digitale hulpmiddelen sterk in opkomst. In het nieuwe dubbellectoraat ‘Digitale Transformatie in de Revalidatiezorg’ werken HAN University of Applied Sciences en de Sint Maartenskliniek samen aan digitale innovaties in de revalidatiezorg. Zorgprofessionals kunnen met nieuwe technologie bijvoorbeeld informatie uitwisselen en samenwerken met patiënten om zo betere revalidatiezorg te bieden.

30 maart 2023
513448 Ondertekening Health Valley nieuw lectoraat digitale transformatie revalidatie Yvonne de Haan en alle betrokkenen

Healthy City Lab: hoe logistiek bijdraagt aan een leefbare stad

In 2019 kreeg de HAN van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) de subsidieaanvraag mét het penvoerderschap toegekend voor HealthyCityLab. Een primeur: nog nooit eerder ging het penvoerderschap naar een hbo-instelling in een project waar er met universiteiten wordt samengewerkt. Onlangs is het eerste deel van dit project succesvol afgerond, we delen graag de activiteiten en resultaten.

27 januari 2023
243528 Lectoraat architecture in health. Living labs
Academie Organisatie en Ontwikkeling

Miljoen euro voor maatschappelijke arbeidsmarktinnovatie

Een samenwerkingsverband van de HAN, Hanzehogeschool, Fontys, Saxion, Windesheim en werkveldpartners ontvangt een subsidie van 1 miljoen euro van het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA voor het project Human Capital Innovatie ter versterking van het Maatschappelijk Verdienvermogen!

21 december 2022
630d24d0-0cf8-11ee-8de9-02565807075b Bedrijfskunde deeltijd, studieadviesgesprek, studieadviseur, gesprek, praten, student, 2022
Academie Organisatie en Ontwikkeling

Re-integratie van werknemers verbeteren? Ga vooral samen in gesprek

Samen beslissen: in de zorg wordt het al jaren met succes toegepast. Zorgverlener en cliënt nemen samen een beslissing over een behandeling of zorg. Ook voor werknemers die uitvallen met psychische klachten kan samen beslissen mogelijk de eigen regie verhogen en het re-integratieproces versoepelen.

Merel Reichgelt
20 december 2022
5fd18a72-0cf8-11ee-9fc5-02565807075b Bedrijfskunde deeltijd, studeren, samenwerken, overleggen, praten, hal, Ruitenberglaan 31, 2022
Academie Organisatie en Ontwikkeling

Mbo-studenten maken kennis met het studeren op het hbo

Op woensdagochtend 23 november kregen we bezoek van studenten van diverse mbo’s. Zij kwamen kennismaken met de HAN en in het bijzonder met de associate degree opleidingen in de economische en juridische richtingen. De studenten volgden na een korte introductie 3 workshoprondes.

Merel Reichgelt
23 november 2022
354386 Presentatie mbo middag, auditorium R31. Economisch domein. 2021
Academie Organisatie en Ontwikkeling

Logistics Management komt naar je toe

Bestel jij wel eens online kleding? En hoe fijn is het dan als de bezorger de dag erna al met jouw pakketje voor de stoep staat? Dat is mede te danken aan de logistieke sector!

03 oktober 2022
32149 Klassensessie computerlokaal, FEM Logistics
Academie Organisatie en Ontwikkeling

Rapport: nulmeting Mkb-route in het hbo

De Mkb-route is een duale opleiding: een hbo-student is werkzaam in het mkb en een deel van het leren vindt op de werkplek plaats. De lectoraten Human Capital (Hanzehogeschool Groningen) en Leren tijdens de Beroepsloopbaan (HAN) voerden een nulmeting uit naar deze Mkb-routes. Lees het rapport!

21 september 2022
68809564-0cf8-11ee-8bdf-02565807075b Post-hbo Bedrijfskunde, praten, samenwerken, overleggen, overleghokje, Ruitenberglaan 31, 2022

Logistics Management neemt deel aan de Logistieke Roadshow

De speciale trailer van de Logistieke Roadshow gaat het aankomende studiejaar weer op pad. De HAN sluit vanuit de opleiding Logistics Management hier graag bij aan om deze opleiding op interactieve manier onder de aandacht te brengen. De interactieve roadshow is speciaal voor vier-havoleerlingen.

30 mei 2022
83155 automotive logistics and truck 2019