Waardevolle lessen Student Company Technische Bedrijfskunde laat 'Party At My Place' succesvol ontkiemen

Door forse toename van geluidsoverlast en gehoorschade onder jongeren ontdekten Gijs en Tom, alumni Technische Bedrijfskunde, een gat in markt: een hoogwaardige silent disco aanbieden met kwalitatief goede koptelefoons.

66d5ad5c-0cfe-11ee-8413-02565807075b Gijs en Tom, HAN-alumni Technische Bedrijfskunde, zijn een succesvol bedrijf gestart onder de naam Party at My Place

Bij HAN Technische Bedrijfskunde krijgen 2e-jaars studenten de opdracht een Student Company op te richten. Hiervoor moeten zij een innovatief product bedenken, produceren en op de markt zetten. Zo kregen Gijs ten Elshof en Tom Kreeftenberg al snel de kneepjes van goed ondernemerschap onder de knie.

Gijs: "Met onze Student Company kwamen we in contact met enthousiaste ondernemers, vol positieve energie en inspirerende verhalen. We kregen de ondersteuning om handvatten te krijgen om onze ideeën om te zetten naar haalbare doelen."

Hun huidige onderneming Silent Disco Party At My Place is in 2022 opgericht vanuit het spreekwoordelijke kleinste kamertje in huis. "Er waren toentertijd al een aantal aanbieders van silent disco apparatuur, maar waarom was het online bestellen van een silent disco toch zo’n gedoe? Dat moet beter kunnen! Met die gedachten hebben we ons ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Arnhem."

6792f678-0cfe-11ee-b47a-02565807075b Tom Kreeftenberg en Gijs ten Elshof zijn alumni Technische Bedrijfskunde en zij poseren bij een brug

Wat is jullie vooral bijgebleven?

Tom somt de handvatten op die vooral bij hen zijn blijven hangen:

1. Zakelijk leren denken
    Het hebben van een eigen bedrijf vereist dat je zakelijk denkt en beslissingen neemt die het bedrijf ten goede komt.
  2. Leiding geven
    Leren hoe we een team kunnen leiden en beheren.
  3. Probleemoplossend denken
    Leren en proberen om problemen efficiënt te kunnen oplossen.
  4. Risicomanagement
    Bekijken hoe risico’s te beperken en kansen te benutten.
  5. Netwerken
    Eigenaren van een bedrijf leren hoe ze hun netwerk kunnen opbouwen en gebruiken om hun bedrijf te laten groeien en slagen.
497229 Beeld van Party At My Place een silent disco bedrijf door alumni studenten Technische Bedrijfskunde

Waarom de keuze voor 'Party At My Place'?

Gijs: "De naam 'Party At My Place' is ontstaan met het idee om het feestje naar je thuis te brengen. Het leuke aan een silent discoavond is dat je via verschillende kanalen naar andere soorten muziek kunt luisteren. Daarnaast heb je geen last van klagende buren, omdat het geluid niet meer te hard staat. Je veroorzaakt met een silent disco immers veel minder geluidsoverlast dan wanneer je muziek via groter speakers en subwoofers afspeelt."

Tom: "Wij willen graag garant staan voor de beste kwaliteit koptelefoons en een goede, vooral flexibele service. Daarnaast tilt silent disco een feestje naar hoger niveau!"

Hoe kijken jullie terug op je studiekeuze?

"Wij zijn gestart met de HAN-studie Technische Bedrijfskunde, omdat het technische kennis combineert met kennis van bedrijfskunde. Vooral deze combinatie maakte het voor ons aantrekkelijk om deze hbo-studie te kiezen", zegt Gijs. "Wij waren met name geïnteresseerd in technologie en innovatie, maar ook in hoe bedrijven werken en hoe ze worden bestuurd."

"De studie gaf ons simpelweg de mogelijkheid om te groeien naar carrière in de technische of bedrijfskundige richting te gaan òf een combinatie van beiden. Daar hebben we nog steeds profijt van!", vult Tom aan.

Waarom kies je Technische Bedrijfskunde aan de HAN?

Gijs: "HAN Technische Bedrijfskunde biedt een mooie mix van zowel technologie als bedrijfskunde. We hebben technische en zakelijke vaardigheden geleerd, waardoor wij nu als afstudeerders in staat zijn om technische problemen inzichtelijk te maken en een ondernemingsplan kunnen opstellen om de problemen op te lossen. Daarbij houden we rekening met de commerciële doelstellingen van bedrijven."

Tom knikt. "Ja, het is gewoon een veelzijdige studie die studenten voorbereidt op carrières in verschillende industrieën. Niet alleen in de technologie, maar ook in de productie, de logistiek, de marketing en de verkoop. We zijn ook zeer te spreken over de docenten. Bij Technische Bedrijfskunde stonden de HAN-docenten - zelfs bij de online lessen in coronatijd - altijd klaar voor ondersteuning. Docenten blinken voor ons uit in flexibiliteit en passie voor onderwijs. Doordat ze theoretische lesstof op een leuke manier verbinden met de praktijk. In het begeleiden van projecten merk je ook hun sterke kracht."

Nog tijd over voor hobby's?

Gijs: "Jazeker, mijn grootste hobby's zijn vooral motorcrossenen en mountainbiken. De afgelopen jaren mag ik mijn creativiteit ook graag stoppen in ons bedrijfje en tot heerlijk relaxed klussen in de schuur staat ook hoog in het vaandel."

Tom: "Nou, mijn vrije tijd besteed ik aan het begeleiden van een jeugdvoetbalteam bij Sportclub Varsseveld. Daarnaast speel ik in mijn vrije tijd regelmatig een potje schaken. En ik haal natuurlijk energie uit het verder opbouwen van ons eigen bedrijf!"

497230 Alumnus Technische Bedrijfskunde met een koptelefoon headphone in de hand