HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Technische Bedrijfskunde positief beoordeeld

Op woensdag 27 maart zijn de bachelor- en de Associate degree-opleiding van Technische Bedrijfskunde (TBK) geaccrediteerd en is de dag afgesloten met een positief oordeel. Bij de terugkoppeling werd door het panel de vergelijking gemaakt met een topteam van docenten die topsporters afleveren. Dat zijn heel mooie woorden voor de ontwikkelingen die de opleiding de laatste jaren heeft doorgemaakt.

02 april 2024
68e6eba0-f0f2-11ee-a76e-b62b1d603257 Groepsfoto tijdens de accreditatie van de opleiding Technische Bedrijfskunde van de academie Engineering en Automotive.

Winnaars beste HAN Lean verbeterproject 2024

Tijdens het HAN Lean Event op 25 januari kozen de aanwezige relaties, (ex-)docenten en studenten het beste verbeterproject van de minor Lean Management 2023/2024. Het project van Sil Janssen (student Technische bedrijfskunde) en Marga Rijksen (student Bouwkunde) kwam als winnaar uit de bus.

30 januari 2024
4b4647d8-beb1-11ee-a163-5505e1d5c611 HAN Lean Event 2024 uitreiking beste HAN Lean verbeterproject. Van links naar rechts, Stef Tiggeloven, Marga Rijksen, Sil Janssen en Vincent Wiegel

Succesvolle eerste TBK-dag bij HAN Technische Bedrijfskunde

Binnen de Academie Engineering en Automotive schittert HAN Technische Bedrijfskunde (TBK) als een ware pionier. Op dinsdag 23 januari organiseerden docenten en onderzoekers van TBK voor het eerst - en met groot succes - de TBK-dag voor haar voltijdse studenten. Hoe was deze eerste editie?

25 januari 2024
e8553400-bba5-11ee-a504-d07a828dda76 Gastspreker Frank te Hennepe van ARA Industries. Zijn ervaring en inzichten over èn de beschrijving van kansen in de maakindustrie gaven studenten Technische Bedrijfskunde (TBK) een verfrissende kijk op de praktijk en de rol van een technisch bedrijfskundige.
Technische Bedrijfskunde

Waardevolle lessen Student Company Technische Bedrijfskunde laat 'Party At My Place' succesvol ontkiemen

Door forse toename van geluidsoverlast en gehoorschade onder jongeren ontdekten Gijs en Tom, alumni Technische Bedrijfskunde, een gat in markt: een hoogwaardige silent disco aanbieden met kwalitatief goede koptelefoons.

Erik Rijpstra
13 februari 2023
66d5ad5c-0cfe-11ee-8413-02565807075b Gijs en Tom, HAN-alumni Technische Bedrijfskunde, zijn een succesvol bedrijf gestart onder de naam Party at My Place
Technische Bedrijfskunde

Technische Bedrijfskunde tekent langdurige samenwerking met apparatenfabriek ARA

HAN Technische Bedrijfskunde heeft eind oktober een langdurige en nauwe samenwerking ondertekend met Apparatenfabriek ARA. Randy Berenbroek, teamleider Technische Bedrijfskunde, is trots dat zijn opleiding de studenten kan aandragen voor ARA.

07 november 2022
464931 Frank te Hennepe (directeur ARA) en Randy Berenbroek (teamleider HAN Technische Bedrijfskunde) hebben een handtekening gezet voor een langdurige en nauwe samenwerking.
Technische Bedrijfskunde

Hoe combineert Jordi zijn topsport met Technische Bedrijfskunde?

Jordi van Erp (21) combineert zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de HAN in Arnhem met het handballen op topsport-niveau in de BeNe-league bij HV Quintus. Hoe houdt hij zoveel ballen in de lucht?

Erik Rijpstra
01 april 2022
f12769da-0cf6-11ee-ba51-02565807075b Studenten overleggen in een leslokaal op Ruitenberglaan 29 met hun opdrachtgever via online Teams over de vorderingen van hun project
Technische Bedrijfskunde

Technische bedrijfskundigen nodig voor maakindustrie

Wat kan er beter in het maakproces van een product? Wat betekent dat voor het productieproces? En hoe krijg je die verandering voor elkaar? Met deze vragen houdt de technisch bedrijfskundige zich bezig. Bij de HAN is de studie Technische Bedrijfskunde met name gericht op deze vragen in de maakindustrie.

25 juni 2021
316f6696-0cf2-11ee-9a98-02565807075b Sander Kregel en Ard Oudhuizen bij Verheij Metaal aan het werk vor stage Technische Bedrijfskunde