Het Sensorylab bij Food & Business

Deze week testte 4e-jaarsstudent Elian in een sensorisch onderzoek de vegan proteïneshake die hij ontwikkelde voor zijn afstudeeronderzoek bij de opleiding Food & Business.

Elin test zijn proteïneshake die hij ontwikkelde voor zijn afstudeeronderzoek bij de opleiding Food & Business.

De opleiding Food & Business heeft een Sensorylab waar studenten dit soort onderzoeken kunnen uitvoeren; voor hun studie of in opdracht van een externe opdrachtgever.

Nieuwe shakes testen

In december deed Elian een sensorisch onderzoek om de nieuwe shakes te testen onder honderd testers. In een Sensorisch onderzoek verzamel je data. De testers ruiken, proeven, beoordelen, lekker of niet lekker en geven hun oordeel. Met de analyse van die data weet je hoe de testers het product beoordelen en kun je de oordelen over de verschillende producten met elkaar vergelijken. De HAN vindt het belangrijk dat studenten en medewerkers digi- en datavaardige professionals zijn. Bij Food & Business leren studenten tijdens de opleiding om data te verzamelen en te analyseren.