CZO-onderwijs bij de HAN!

De HAN gaat vanaf november 2022 de opleiding tot operatieassistent en anesthesiemedewerker aanbieden. Deze opleiding is geen hbo-opleiding maar een College Zorg Opleiding (CZO). De opleiding duurt 3 jaar en je wordt opgeleid op NLQF-6 niveau. Dit betekent dat de opleiding qua niveau vergelijkbaar is met het niveau van een hbo-bachelordiploma.

Medische Hulpverlening studenten oefenen operatie met docent

Als operatieassistent of anesthesiemedewerker ben je werkzaam binnen een academische, topklinische, perifere of privézorginstelling of binnen een zelfstandig behandelcentrum. Hierbinnen kun je werken op de operatieafdeling of de dagbehandeling. Je maakt deelt uit van een multidisciplinair operatieteam. Vaak zijn ook andere disciplines bij de zorg betrokken en werk je ook samen met de ondersteunende diensten van de operatieafdeling. Sommige studenten kiezen er na hun studie voor om in het buitenland voor defensie te gaan werken of voor een organisatie voor ontwikkelingshulp.

Programma

De opleiding start meerdere keren per jaar, afhankelijk van het aantal studenten dat instroomt! Het studiejaar is opgedeeld in 2 perioden per jaar, waarbij in elke periode 2 modulen van ieder 10 weken centraal staan.

Aanmelden?

Wil jij deelnemen aan deze opleiding? Dan moet je een leerarbeidsovereenkomst hebben met een zorginstelling. Hiervoor dien je te solliciteren bij een ziekenhuis. Nadat je bent aangenomen bij het ziekenhuis en weet in welke groep je mag starten, kun je je aanmelden bij onze opleiding!

Meer informatie over de opleiding of de aanmeldprocedure? Kijk op onze website