Krijg ik korting op mijn collegegeld in verband met corona?

Heb je het ook gelezen? In verband met corona hoeft een groot deel van de studenten volgend studiejaar maar de helft van het collegegeld te betalen. Lees hier of dat ook voor jou geldt en hoeveel je dan gaat betalen.

232298 Studenten in collegezaal met mondkapjes op. Covid19. Corona

Wat is het plan van de overheid?

In februari presenteerden de demissionaire onderwijsministers Van Engelshoven en Slob een Steunpakket voor het hbo. Onderdeel daarvan is het plan om een groot deel van de studenten in het studiejaar 2021/2022 maar de helft van het collegegeld te laten betalen.

De nieuwe maatregel geldt voor studenten die wettelijk collegegeld betalen en die in 2021/2022 studeren bij een bekostigde opleiding (voltijd, deeltijd en duaal) aan een bekostigde instelling. De HAN is een bekostigde instelling en alle bachelors en Associate degrees van de HAN zijn ook bekostigd. Dat geldt ook voor de meeste masters van de HAN. Je kunt dit controleren op de website van DUO.

Wat betekent dat voor jou?

Check de nieuwe bedragen mét uitleg op han.nl/collegegeld. Of vul de Collegegeldwijzer in om snel een eenvoudig te checken hoeveel je komend studiejaar gaat betalen. De collegegeldwijzer is sinds 31 mei 2021 aangepast met de nieuwe bedragen naar aanleiding van de corona-maatregel.

Werken in mediatheek serieus