Stap 4: Uitvoeren

In deze stap wordt het onderwijs daadwerkelijk uitgevoerd. Je geeft instructie, activeert voorkennis en begeleidt studenten tijdens de uitvoering van leeractiviteiten.

Foto van Master Ontwerpen van Eigentijds Leren. 2 masterstudenten zitten achter een laptop. Eén wijst op het scherm.

Subactiviteiten 

Wat doe je in stap 4?

Tijdens de uitvoeringsfase breng je je ontwerp tot leven. Studenten werken met de leermaterialen, stellen vragen en ontvangen feedback. Als docent begeleid je het leerproces actief – zowel in fysieke als online omgevingen – door te modereren, resultaten te bespreken, feedback te geven en voortgang te monitoren.

Belangrijke kaders en richtlijnen

Bouwstenen voor het leren in online communities

Praktische richtlijnen voor het stimuleren van interactie en samenwerking in online leeromgevingen.

Studentbegeleiding

Ondersteuning bij het begeleiden van studenten tijdens blended onderwijs, o.a. via het Wiel van Welzijn.

Omgangsvormen

Richtlijnen van de HAN betreffende professioneel gedrag en samenwerking.

Digitale toegankelijkheid

Zorg voor toegankelijk materiaal voor alle studenten

Privacy en informatiebeveiliging

Zorg dat je bij het ontwerpen van je cursus veilig omgaat met gegevens.

Hulpmiddelen 

Ondersteuning en materialen

Wanneer je jouw cursus uitvoert kun je rekenen op verschillende vormen van ondersteuning binnen de HAN. Hieronder vind je waar je terecht kunt en welke hulpmiddelen beschikbaar zijn.

Klaar met Stap 4: Uitvoeren?
 

Ga naar Stap 5: Evalueren

In Stap 5:

  • Evalueer je cursus kritisch
  • Kijk je wat er verbeterd kan worden.
Facility Management, foto 8518, student werkt op de laptop in zwevend hokje

Stel je vraag

Zet 'm op! Jij kunt nu verder met het ontwerpen van jouw cursus. Loop je toch nog ergens tegenaan? Dan helpen we je graag verder.

Docent helpt studenten door iets aan te wijzen op een laptop die voor de student op tafel staat.