HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Studenten verbreden horizon tijdens International Week Health & Social Studies

“Studenten krijgen de kans om te verbinden met anderen, met andere culturen en andere ideeën. Dát is waar deze week voor staat.” Van woensdag 31 januari tot en met vrijdag 2 februari organiseerden we de International Week Health and Social Studies. De aftrap gaf stof tot nadenken en inspireerde deelnemers om verbinding te maken en zo het begrip voor elkaar te vergroten.

01 februari 2024
c72eb220-c0f9-11ee-9238-3a94f181ae34 Shula opening IW
Social Work

Studenten in zorg en welzijn werken aan innovatieve leefstijlinterventies

Eind november hebben studenten op het gebied van zorg en welzijn deelgenomen aan een hackaton. Een bijeenkomst waarin studenten een innovatief leefstijlidee mochten bedenken voor een praktijkvraagstuk van Beter verwijs. Twee groepen studenten met hun oplossing werden uitgekozen: De ‘ZIO’ balie en de Beterverwijs Balie.

19 december 2023
1ea4ef70-7c8e-11ee-b593-48500881d9f2 rood hartje in handen

Samen impact maken met Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn

Het allereerste semester van de innovatieve onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) is afgerond. 120 studenten van 10 opleidingen en 3 academies werkten het afgelopen half jaar samen aan concrete praktijkopdrachten van opdrachtgevers. Dé manier om direct impact te maken.

01 februari 2023
f5ca28a4-0cfd-11ee-af50-02565807075b Genomineerden van de publieksprijs PZW Astrid Faber en Simone van Breda, Demi Delleman, Anke van Dinther, Anniek van Kregten, Isabel Beenhakker.

Amnesty Write for Rights op de HAN

“Op naar de 1000 brieven”, zegt initiator Johan Wilmsen vol enthousiasme. HAN-studenten en medewerkers schreven een oproep om een einde te maken aan onrecht. Geadresseerden? Koningen, ministers en presidenten. Write for Rights van Amnesty International vond plaats van 6 tot 9 december op de HAN.

09 december 2022
31016 Student schrijvend met pen
Social Work

“Sociaal Werk is een ambacht”

Ervaringen in én uit de praktijk zijn belangrijk voor het onderwijs. Hierdoor leren studenten vanuit verschillende perspectieven kijken. De voltijdopleiding Social Work nodigde vorige week daarom Wilma Klaassen uit. Zij deelde haar ervaringskennis als moeder van een dochter met een ernstig verstandelijke beperking.

20 oktober 2022
340605 Vriendinnen met armen om elkaars schouder

Aftrap innovatieve onderzoeks onderwijseenheid

Een week voordat het studiejaar begon, meldden zich 80 HAN-studenten van verschillende zorg en welzijn opleidingen voor de kennismaking met de splinternieuwe onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) die vandaag officieel van start gaat.

29 augustus 2022
433091 De 10 leercoaches van PZW voor een Herman Brood bus
Social Work

Opening tentoonstelling 'De verbindende werking van kunst'

Op vrijdag 8 april zal de tentoonstelling 'De verbindende werking van kunst' worden geopend op de HAN Campus in Nijmegen. De kunstenaars zijn aanwezig met koffie, thee en muziek. Iedereen is van harte uitgenodigd bij deze opening aanwezig te zijn waarbij het zeer interessant kan zijn om met de kunstenaar in gesprek te geraken over zijn/haar werk.

06 april 2022
c4d47232-0ced-11ee-907a-02565807075b Centre for creativity. Jonge mensen met kleurstof. Smal.

Proefstuderen voor ROC-studenten

Speciaal voor mbo-studenten Onderwijsassistent, Maatschappelijke Zorg en Pedagogisch medewerker van het ROC Nijmegen organiseerden de Pabo, Pedagogiek, Social Work en lerarenopleidingen van de HAN eind maart twee Mbo-Hbo proefstudeermiddagen. Hoe is de overstap van het mbo naar het hbo? Wat zijn de ervaringen van studenten die deze stap gemaakt hebben?

31 maart 2022
2504198c-0cf3-11ee-add5-02565807075b studenten groep werkoverleg
Social Work

“Het verschil maken, dat doe je samen"

“Weegt lichamelijke gezondheid soms zwaarder dan geestelijke?” Met de kin omhoog en stevig op het podium vuurt Verpleegkunde-student Sam de kritische coronavraag richting professor Diederik Gommers. De HAN International Week Health and Social Studies is nog maar net begonnen en studenten bijten zich in het eerste maatschappelijke vraagstuk vast.

02 februari 2022
373948 Spreker Tina in Actie bij de International Week health and social studies 2022
Social Work

“Het voelt niet als werk; ik krijg er energie van”

Hoe vind je uit als student wat jou ligt? En welke organisatie bij jou past? Studenten en bedrijven komen op veel manieren samen. Lees hoe de match tussen student Mert Rustuoglu, die Social Work studeert, en FC Social Work in Nijmegen tot stand kwam.

28 januari 2022
355278 Headerafbeelding de match, goal, bal gescoord.