HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Digivaardig

Nieuw boek ‘Datagedreven werken in de praktijk’ wijst de weg

Hoe kun je data slim inzetten binnen je vakgebied? Het spiksplinternieuwe boek ‘Datagedreven werken in de praktijk’ wijst leidinggevenden, beleidsmakers, datagebruikers én studenten in alle beroepsdomeinen de weg.

18 maart 2024
9badd000-668f-11ee-a891-3a88cd48d72a Nieuwsbericht over het Koersbeelddoel Studenten en medewerkers worden digi- en datavaardig
Digivaardig

HAN Pabo loopt vooruit op de troepen

In september introduceert de HAN Pabo een nieuw curriculum. De focus ligt op basisvaardigheden, lange en duidelijke leerlijnen, formatief handelen en vaardigheden van studenten. Het doel: kneitergoede leraren afleveren. Het werkveld ontwikkelde mee.

07 februari 2024
2bf0f520-0cfe-11ee-a88e-02565807075b De lerares legt iets persoonlijk uit aan een leerling aan zijn tafel

Teachers Experience On Tour

Het beroep van leraar is enorm belangrijk, maar krijgt niet altijd de waardering die het verdient. Om dit te veranderen en om leerlingen al tijdens hun profielkeuze warm te maken voor een lerarenopleiding, introduceert de HAN Academie Educatie de Teachers Experience On Tour. Niet zomaar een voorlichting, maar een échte experience.

02 februari 2024
51baea22-0cfe-11ee-beb5-02565807075b Toekomstige student heeft een VR bril op
Digivaardig

Aan de slag met docentcompetenties

Ict in je onderwijs toepassen: waar begin je en waar liggen de kansen? Om te helpen een antwoord te geven op deze vragen, ontwikkelde het iXperium het competentiespel voor docenten en leraren in alle onderwijssectoren.

09 januari 2024
drie collegas werken aan ovale tafel

De toekomst is nu

Nieuwe technologie speelt een cruciale rol in duurzame zorg. Het Lectoraat Technologie voor Gezondheid onderzoekt die rol. Hoe behouden en verbeteren we onze vitaliteit en veerkracht in de eigen leefomgeving? Maurice Magnée stelde in zijn intreerede op 6 juni dat wij die toekomst samen creëren. Nu.

06 juni 2023
533419 Onderzoek Lectoraat Technologie voor Gezondheid Installatie Maurice Magnee en Bridget-Kievits 6 juni 2023
Digivaardig

Fieldlab digital twin laat bedrijven kennismaken met moderne technologie

Van data en digital models naar een digital shadow en digital twin. Partners uit het Fieldlab digital twin presenteerden op donderdag 30 maart bij Varex in Doetinchem hun eerste ervaringen en resultaten met deze moderne technieken aan andere bedrijven uit de maakindustrie in Oost-Nederland.

04 april 2023
285927 De HAN lanceert eind juni de Technohub Digital Twin, samen met een aantal bedrijven en het Graafschapcollege. Weergave van  productiehal Varex te Doetichem.
Digivaardig

Het nut en de noodzaak van een warmtepomp

Energiebesparing is een hot item, dat zal niemand ontgaan zijn de afgelopen maanden. De roep om een warmtepomp rukt op, maar wat kunnen we nu eigenlijk met zo’n installatie?

27 februari 2023
5255544a-0cef-11ee-b2e3-02565807075b Gebouwgebonden Installatietechniek docent Ron met Syrische student

Programmeren met juf Cato

Vrijdag 27 januari kwamen de leerlingen van LIO-student Cato naar het iXperium Nijmegen voor een les programmeren. De leerlingen maakten zelf een game die ze op een iPad konden spelen.

02 februari 2023
87497 medewerker kijkt mee met meisje naar ipad tijdens iXbites

Wat een oogst!

Een oogst met een blik op de toekomst – dat gold wel heel in het bijzonder voor deze 13e editie van de Circulaire Oogst die gisteren (26 januari) plaatsvond in Arnhem. Drie sprekers gaven in een goed gevuld auditorium van de HAN hun visie op het thema ‘Futureproof Design’.

27 januari 2023
e39b785e-0cfd-11ee-8c2c-02565807075b Publiek in het auditorium luistert aandachtig naar de keynote van Tim van Hattum van de WUR tijdens de Circulaire Oogst van het HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie.

Digitale dijken doorbreken

Wat gebeurt er precies binnenin een dijk? Dat is moeilijk in te schatten. Toch is dit ontzettend belangrijk, want verouderingsprocessen in de dijk hebben effect op de sterkte.

16 januari 2023
339977 een bankje dat last heeft van een overstroming.