Studenten Civiele Techniek in EW-magazine Beste Studies

EW Magazine-39 verdeelt de gouden, zilveren en bronzen medailles voor de Beste Studies 2023. Voor het begeleidende artikel bezocht het opinieweekblad de HAN-opleiding Civiele Techniek en vroeg eerstejaars Ronja, Rick, Jaymir en Lisa over hun keuze voor deze opleiding. Zij sieren ook de cover.

cover EW-magazine Beste Studies 2023

In het artikel noemen de 4 studenten hun redenen om de hbo-opleiding Civiele Techniek bij de HAN te volgen.

• Voor Jaymir Statia is het de liefde voor beton en alle mogelijkheden die dit bouwmateriaal biedt.
    Hij komt uit Aruba en kwam naar Nederland vanwege de betere studiemogelijkheden.
  • Lisa Hamaekers heeft belangstelling voor ontwerpen en bouwen. Zij vindt de combinatie van theorie en praktijk in de opleiding belangrijk.
  • Rick Moerdijk uit Zeeland kiest voor de HAN omdat je in Arnhem een verkorte opleiding kunt doen na een relevante mbo vooropleiding. Hierin zijn we uniek.
  • Ronja Baars hoopt met deze studie later het leven te kunnen leiden dat ze voor ogen heeft.

Het aantrekkelijke toekomstperspectief dat de opleiding biedt, inhoudelijk en/of financieel, vormt een duidelijke rode draad in hun motivatie.

Beste Studies van EW-magazine

Studenten beoordelen jaarlijks hun bachelor- en masteropleiding in de Nationale Studenten Enquête (NSE).

EW Beste Studies 2023 vergelijkt de resultaten van deze enquête binnen een sector. Wanneer een opleiding op minstens 5 onderdelen aanzienlijk beter scoort dan het gemiddelde in die sector, levert dat een medaille op. De opleiding Civiele Techniek haalde een zilveren medaille.

De resultaten van Beste Studies 2023 staan in nummer 39 van het weekblad. Met een abonnement kan het volledige artikel en de resultaten op ewmagazine.nl/bestestudies worden geraadpleegd.

Op de foto: onder: Ronja Baars en Jaymir Statia en boven: Rick Moerdijk en Lisa Hamaekers

Onder: Ronja Baars en Jaymir Statia. Boven: Rick Moerdijk en Lisa Hamaekers

Is techniek ook wat voor jou? Bekijk alle technische opleidingen van de HAN.