Oud-studente Fysiotherapie Kimberley wint brons op de OS

Oud-studente Fysiotherapie uit de topsportklas, Kimberley Bos, stond zaterdag op het Olympisch podium in Beijing. Ze won de bronzen plak op de éénpersoonsslee, de skeleton. Ze schrijft hiermee geschiedenis, want nooit eerder won een Nederlandse atleet een medaille voor deze sport.

376084 Oud-studente Fysiotherapie wint bronzen medaille op de Olympische Winterspelen in Peking

Kimberley studeerde op 1 februari 2016 af op de HAN. Ze zat in het eerste cohort van de topsportklas Fysiotherapie. Ze is inmiddels alweer jaren fysiotherapeut. Vooral in de zomer, want de winters stonden de afgelopen jaren in het teken van trainen in het buitenland.

Inkomen uit sport

Een jaar naar haar afstuderen won Kimberley de wereldbeker en kreeg ze de A-status. Hierdoor had ze inkomen uit haar sport en kon ze minder gaan werken. Niet alleen de HAN ging flexibel om met haar topsport, ook de fysiotherapiepraktijken waar ze de afgelopen jaren werkte, gaven haar de ruimte zodat ze zich verder kon ontwikkelen.

Corona

Vanwege het risico om nog vóór de Olympische Spelen corona op te lopen, heeft ze het afgelopen jaar niet gewerkt als fysiotherapeut. Ze maakte de keuze om haar pijlen volledig op skeleton te richten. En met succes!

Trots

De HAN, de opleiding Fysiotherapie en haar oud-docenten zijn bijzonder trots op Kimberley en feliciteren haar van harte met haar topprestatie!

Lees Kimberleys eigen verhaal over haar ervaring op de Olympische Winterspelen in Beijing.