Sneller omscholen via FastSwitch

Wil jij je gaan omscholen? Dan denk je er ook vast over na welk beroep bij je past, hoe lang de opleiding duurt en hoe je de overstap maakt zonder verlies van inkomen. Het verkorte omscholingsprogramma FastSwitch biedt uitkomst: je hebt meteen een baan in de zorg, techniek of IT en volgt tegelijk een persoonlijk leerprogramma.

15da488a-0ce6-11ee-9f7d-02565807075b vier studenten in de klas

Bij FastSwitch zorgen wij voor een match tussen jou, werkgever en opleiding. De focus tijdens de 1-jarige omscholing ligt op wat je nog nodig hebt om snel zelfstandig aan de slag te kunnen in je nieuwe baan.

Welke FastSwitch-trajecten zijn er?

FastSwitch is een initiatief van de Vereniging Hogescholen waar we aan meedoen. Het doel is om ervoor te zorgen dat je je sneller kunt laten omscholen naar sectoren waarin een tekort is aan personeel: IT, techniek, verpleegkunde en het onderwijs. De HAN heeft 3 lopende FastSwitch-trajecten: Make IT Work, Be an Engineer en FastSwitch hbo-v. Bij educatie is een FastSwitch-traject zojuist gestart. Dat maakt ons op het moment de enige hogeschool die bezig is met FastSwitch in alle 4 de sectoren van het project.

Voordelen voor de werkgever

Behalve voor jou biedt FastSwitch ook voordelen voor de werkgever. Je gaat meteen aan de slag en leert de praktijk vanuit de visie van de instelling of het bedrijf kennen. Ook neem je ervaring mee uit een andere sector waarvan de nieuwe werkgever kan profiteren, zo vertelt Anne Elsinghorst van Buurtzorg in onderstaande video.

Meerwaarde voor werkgever

FastSwitch bij Buurtzorg