Artikelen

Zelfsturing bij blended onderwijs
Onlangs verscheen de eindrapportage van het iXperiumdesignteam ‘Zelfsturing bij blended onderwijs stimuleren bij Rijn IJssel’. De leden van dit team hebben het afgelopen studiejaar hard gewerkt aan het ontwerpen van een nieuw ict-rijk leerarrangement.
Wat betekent ChatGPT voor het onderwijs?
Het kan je bijna niet ontgaan zijn: ChatGPT, de nieuwe chatbot van het bedrijf OpenAI. Marc Coolen, docent bij de Master Ontwerpen van Eigentijds Leren en Pierre Gorissen, associate lector leren met ict gingen in gesprek over ChatGPT en Futures literacy.
Commissie positief over consortium iXpact
Recent heeft de midterm review plaatsgevonden voor SPRONG iXpact. IXpact is het consortium dat als doel heeft om de aanwezige kennis rond gepersonaliseerd leren met en over ict, sectoroverstijgend (po, vo, mbo, hbo) te bundelen, te verbinden en verder uit te bouwen.
Resultaten van de HAN deelname aan het Versnellingsplan
Het Nationaal versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT nadert zijn 4e en laatste jaar. Tijd voor een terugblik op de resultaten van het 3e jaar en een inkijkje in de bijdrage van de zoneleden die namens de HAN deelnemen aan het Versnellingsplan.
Thuiswerken? Graag!
Ping! Oh, het koffiemomentje begint bijna. Even snel naar de wc en iets te drinken halen. Wat een slechte timing, je bent net lekker op dreef met dat plan. Maar om nu nog af te haken.. Je ziet je collega's al bijna nooit meer.
De perfecte blend in flexibel onderwijs
Dr. Marijn Post, beleidsmedewerker Leren met ict bij services Onderwijs, Onderzoek en Kwaliteitszorg (OOK), is een van de collega’s die vanuit services medewerkers adviseert over blended leren.
Veel ict en technologie in onderwijs bij HAN-opleiding Fysiotherapie
Veel opleidingen zijn druk met innovaties maar de opleiding Fysiotherapie pakte hun onderwijsinnovatie wel heel krachtig aan. Hoe pakte het team dit aan en hoe ziet het onderwijs bij deze opleiding er nu uit?