Master Mind

"Ik ben op een andere manier gaan kijken naar wat ik in mijn lessen doe"

Er is een groot verschil tussen was je in je opleiding leert en in de praktijk. Dat is de ervaring van Jeffrey Janssen. Via de Master Leraar Engels leerde hij kritisch te kijken naar zijn eigen lessen.

HAN Redactie
beeld voor han rubriek master mind - verhalen van masterstudenten
Algen van rioolslib naar groene groeikracht

Het groene goud dat 4 milieuproblemen oplost

Een dromer die iets met zijn handen kan, zo omschrijft de 22-jarige Bas Emaus zichzelf. Aan de HAN rondt hij momenteel zijn bachelor Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek af. Zijn grootste droom: bijdragen aan de oplossing van grote milieuproblemen.

HAN Redactie
Bas Emaus, student HAN, onderzoekt hoe algen water kunnen zuiveren

Master Applied Data Science vinkte alle checkboxes aan voor Myrthe

Na een verkeerde masterkeuze wist Myrthe precies wat ze wel wilde: iets met data, passend naast haar werk, een vaste lesdag en praktisch bezig zijn. De Master Applied Data Science aan de HAN vinkte alle checkboxes aan. En zo geschiedde, Myrthe heeft haar masterdiploma behaald met een 9,6!

HAN Redactie
Foto van Myrthe die in de camera lacht
Update project

Gelijke stagekansen in de regio: samen verder bouwen

Stages zijn dé springplank naar de toekomst: studenten doen ervaring op, ontdekken hun talenten en dragen direct bij aan innovatie in de regio. Toch is een passende stageplek lang niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het project Gelijke stagekansen maakt hier verschil.

HAN Redactie
Foto van opgestoken handen voor factsheet inz. project Gemeente Venlo t.b.v. de minor Circulaire Economie - Circulaire Oogst 11
Installatie Amber Oomen

'Wij willen hét kenniscentrum worden op het gebied van begrijpelijke en toegankelijke juridische procedures'

Op 1 maart 2025 ging de HAN-onderzoeksgroep OpRecht Begrijpelijk (ORB) over in het Lectoraat Begrijpelijk en Toegankelijk Recht. Het team van medewerkers werkt onder leiding van lector Amber Oomen aan begrijpelijke en toegankelijke juridische procedures, diensten en producten.

HAN Redactie
Studenten overleggen met elkaar in de les tijdens de cursus
Opening studiejaar 2025-2026

Gefeliciteerd! Dit zijn de winnaars van de HAN Prijzen

Het gebeurt ineens en onverwacht. Dan is er die mail waarin je leest dat je genomineerd bent voor een HAN Prijs. Ieder jaar overkomt het studenten, docenten, onderzoekers en ondersteuners bij de HAN. Tijdens de opening van het nieuwe studiejaar worden de winnaars bekend gemaakt. Dit zijn ze in 2025!

HAN Redactie
HAN Prijzen 2025 - Header met alle genomineerden
Strategisch relatiemanagement

Samen bouwen aan duurzame verbindingen

Samen met partners in de regio werken we aan slimme, schone en sociale oplossingen voor de wereld van morgen. Duurzame verbindingen en strategisch relatiemanagement helpen ons daarbij. Want alleen samen met studenten, werkveld en overheden maken we écht verschil. Hoe dan?

HAN Redactie
Fotoshoot vergaande samenwerking door HAN academie gezondheid en vitaliteit bij de Waalboog.
Praktijkinnovatie in Zorg en Welzijn

Samen vernieuwen in de zorg: studenten testen Blended Care

Hoe maak je de zorg toegankelijker én verlaag je de druk op zorgprofessionals? Studenten Fysiotherapie en Ergotherapie doken samen in die vraag tijdens de interprofessionele afstudeermodule Praktijkinnovatie in Zorg en Welzijn. Hun project: Blended Care in de Neurorevalidatie.

HAN Redactie
PZW project Blended Care in de neurorevalidatie
Master Mind

"Deze master biedt mij de diepte en uitdaging die ik zocht"

Joost Rutgers-van Eck, docent maatschappijleer, volgt aan de HAN de master Movel: ontwerpen van eigentijds leren. Deelnemers leren hier hoe ze onderwijs beter kunnen aansluiten bij de behoeften van studenten. De opleiding gaf Joost meer zelfvertrouwen en hij krijgt op zijn werk meer dingen gedaan.

HAN Redactie
beeld voor han rubriek master mind - verhalen van masterstudenten
Toegankelijk en betrouwbaar onderwijs

Open digitale leermaterialen - de HAN ontdekt en leert

Hoe houden we ons onderwijs toegankelijk? En hoe vinden studenten betrouwbare informatie in de oneindige hoeveelheid bronnen? Voor Yvonne de Haan, vice-voorzitter van het College van Bestuur, leidden deze vragen tot een nieuwe opdracht voor de HAN: meer regie pakken op het open delen en (her)gebruiken van digitale leermaterialen. Met het traject ‘Aanpak Digitale Leermaterialen’ ontdekken we wat hiervoor nodig is. Opdrachtgever Yvonne de Haan en gedelegeerd opdrachtgever Willem Leijten vertellen waarom dit zo belangrijk is.

HAN Redactie
Yvonne de Haan en Willem Leijten benoemd tot open ambassadors ADL - Jet Bosdijk