Nieuwe collega Robin Heslinga versterkt Lectoraat Lean met technische ondersteuning USAC

322955 Arnhem, gebouw, Ruitenberglaan 29, vooraanzicht, geel, Automotive

Robin Heslinga verwelkomen we als nieuwe collega binnen het Lectoraat Lean van de HAN. Robin zal zich met name richting op technische ondersteuning van implementaties rond de Smart U-Shaped Assembly Cell (USAC) op de HAN. Laten we met hem kennismaken. Robin stelt zich graag aan je voor.

Natuur, techniek en embedded systemen

Mijn naam is dus Robin Heslinga, 21 jaar oud. Deze maand ben ik gestart als ondersteuner voor het Lectoraat Lean / HAN Lean QRM Centrum op de HAN in Arnhem.

Als kleine jongen zag je mij al spelen met lego, elektriciteit en bouwspellen. Ik was alleen maar bezig met bouwen, ontwerpen, onderzoeken en creëren. Dáár is mijn interesse in de techniek begonnen.

Nadat ik het atheneum in de richting van Natuur & Techniek afgerond had, ben ik gestart met de opleiding Embedded System Engineering (ESE) op de HAN in Arnhem. Een prachtige, leerzame studie. Een studie die zich richt op embedded systemen, waarbij constant de grens tussen software en hardware centraal staat. Tijdens de studie vond ik mijzelf al gauw meer in de software dan de hardware. Het programmeren van microcontrollers en object-georiënteerd programmeren in verschillende talen is mijn vakgebied.

Na het behalen van mijn propedeuse heb ik in februari van mijn 2e-studiejaar de overstap gemaakt naar deeltijd. Werken en leren tegelijkertijd sprak mij erg aan en past precies in mijn persoonlijk leven. Ervaring opdoen, terwijl ik elke week nieuwe dingen leer, beter kan het niet!

Robin Heslinga

Robotisering en automatisering

Als startende en lerende engineer grijp ik elke kans aan waar ik mijzelf kan ontwikkelen. Door een studentenproject kwam ik in contact met het lectoraat. Dat project stond in het kader van robotisering en automatisering. Hierdoor werd ik erg enthousiast voor het lectoraat, omdat er niet gekeken wordt naar productie op zich, maar naar innovatie en proces door middel van onderzoek. Met de positie die ik heb als deeltijdstudent, sta ik prachtig in het midden van de driehoek van onderwijs, onderzoek en praktijk.

Tijdens mijn ESE-studie vond ik mijzelf al gauw meer in de software dan de hardware. Want het programmeren van microcontrollers en object-georiënteerd programmeren in verschillende talen is toch mijn vakgebied.

Digital Twinning

Binnen het Lectoraat Lean bied ik ondersteuning voor de techniek die wordt toegepast binnen onderzoek. Hierbij focus ik mij allereerst op de U-shaped Assembly Cell op de HAN. Binnen deze leer- en probeeromgeving wordt onderzoek gedaan naar Digital Twinning, een modern concept uit Industrie 4.0.

Contact

Werken voor de HAN doe ik met veel enthousiasme en ambitie. Ik kijk er erg naar uit om het Lectoraat Lean te helpen met innoveren en bij de verschillende onderzoeken.

Ben je benieuwd naar mijn verhaal en mijn rol binen het lectoraat? Neem dan contact met mij op via e-mail: r.heslinga@student.han.nl.

e2647012-0cfd-11ee-8c7f-02565807075b Presentaties en demonstraties van HAN-studenten bij de smart u-shaped assembly cell tijdens het HAN Lean Event