Project Formatief evalueren als brug tussen onderwijs en leren
Steeds meer scholen en leraren willen toetsing en beoordeling van leerlingen zo inzetten dat het het leren stimuleert. Niet alleen als afsluiting van een leerproces. Die formatieve aanpak blijkt in de praktijk nog best lastig.
Achtergrond
Om te schetsen waar het wringt en schuurt, stappen we even de wereld binnen van leraar Sjors. Zijn school wil aan de slag met formatief evalueren; hij mag nog maar 1 toets met cijfer per onderwijsperiode geven.
Maak kennis Het team Formatief Evalueren
Tamara van Schilt-Mol
Lector Eigentijds Beoordelen en BeslissenJanneke van der Steen
OnderzoekerOnze partners
Publicaties
Er zijn al heel wat publicaties verschenen rondom het project Formatief evalueren.
Resultaten
Bekijk een een aantal kernopbrengsten van het RAAK onderzoek Formatief Evalueren.
Naar het Lectoraat Eigentijd Beoordelen en Beslissen
Beoordelen en beslissen staat volop in de belangstelling. Het wordt voor iedereen in het onderwijs duidelijker dat het anders moet én kan. Ons lectoraat richt zich op de vraag hoe je een eigentijds programma van beoordelen en beslissen inricht.
Blijf op de hoogte Abonneer op onze nieuwsbrief
Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar onderzoeksnieuws en activiteiten in een digitale nieuwsbrief. Je vindt er informatie over projecten waaraan we werken, samenwerkingen, bijeenkomstkomsten, spellen en handige tools.