Jouw toekomst met communicatie

Nudging, framing en tone-of-voice zijn voor jou straks gesneden koek. Je gaat aan de slag als specialist op het gebied van online, marketing en communicatie of public relations. Of je komt terecht bij een communicatie- of reclamebureau. Met een Bachelor of Arts kun je alle kanten op.

Wat kun je worden met Communicatie?

Communiceren doen we overal in de maatschappij. Bedrijven, de overheid, goede doelen organisaties, allemaal communiceren ze met een eigen kleur. In welke communicatierol voel jij je thuis?

  • Adviseur Social Media

    Je helpt organisaties verder op Facebook, LinkedIn, Snapchat of YouTube. Een leuke post maken? Je draait er je hand niet voor om. Adviseren op basis van data en statistieken? Jij weet er alles van.
  • Medewerker Marketingcommunicatie

    Je weet hoe je verschillende groepen mensen kunt overtuigen. Je schrijft teksten voor websites, social media en nieuwsbrieven. Je werkt samen met andere specialisten om pakkende teksten en beelden te maken.
  • Voorlichter

    Jij zorgt voor een goede band tussen organisaties en de media. Je schrijft persberichten, regelt interviews en zorgt voor beelden. Je geeft voorlichting op scholen, bij ziekenhuizen of gemeenten.
  • Communicatieadviseur

    Sparring partner, klankbord, adviseur? Medewerkers en management weten jou te vinden. Jij bent op de hoogte van de laatste trends en adviseert over communicatiestrategie en communicatiemiddelen.

Wat wil je later worden?Op de bank met studenten

Doorstuderen

Wil jij na je opleiding Communicatie verder studeren? Mogelijkheden genoeg:

  • Communicatie- en Informatiewetenschappen

    Heb je belangstelling voor talen? En wil je je ook verdiepen in bedrijfskunde? Kijk dan eens bij deze opleiding. Je leert effectief communiceren over landsgrenzen heen.
  • Master International Business Communication

    Tijdens deze Engelstalige master opleiding verdiep je je in communicatie op de internationale markt. Zie je jezelf al in het buitenland werken? Dan is deze master iets voor jou.
  • Bedrijfscommunicatie en Digitale Media

    Met deze master specialiseer je je verder in marketing-, interne of corporate communicatie. Je leert meer over de invloed van digitalisering op communicatie tussen klanten en bedrijven.
  • Journalistiek en Nieuwe Media

    Kriebelt het om journalist te worden? Deze master geeft je redactionele vaardigheden, een journalistieke houding en een forse academische bagage.

Volgende paginaDit is je studie

Wat leer je tijdens de opleiding? Bekijk de opbouw van Communicatie.