HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Voltijd opleidingen

Diplomering Ergotherapie: persoonlijk feestje aan huis

‘Bijzondere tijden vragen om bijzondere acties’. Dat betekende voor 35 gediplomeerde Ergotherapie studenten dat zij hun diploma aan huis mochten ontvangen.

04 maart 2021
265921 iris karpenko ontvangt haar diploma ergotherapie aan huis
Voltijd opleidingen

Portaal in de maak voor betere revalidatie na corona

Projectleider Lilian Beijer kan niet wachten om een klus te klaren van groot, want landelijk belang. Nog dit jaar moet haar team een eerstelijns covid-19-portaal in de steigers zetten. Paramedici die coronapatiënten behandelen, krijgen met dit digitaal platform een gouden gelegenheid om, onder andere, best practices uit te wisselen. Goed nieuws voor coronapatiënten?

10 februari 2021
Twee studenten overleggen met laptop
Voltijd opleidingen

Wereldwijde start van QuaranTrain: studenten Fysiotherapie doen mee!

Op 2 april 2020 klokslag 0.00 uur is QuaranTrain wereldwijd gestart met haar activiteiten om mensen in deze periode van isolatie tijdens de COVID-19 pandemie in beweging te houden. Vanuit de HAN doen studenten van de opleiding Fysiotherapie mee aan deze internationale community.

Er is geen omschrijving beschikbaar
17 november 2020
doent heeft been vast tijdens massage

Virtual Reality ingezet bij revalidatie COVID-19 patiënten

Het programma COVID Virtual Revalidation biedt virtual reality (VR) toepassingen voor de fysieke en mentale revalidatie van (post-IC) COVID-19 patiënten. De resultaten van het programma worden door Bart Staal (afdeling IQ Healthcare Radboudumc en Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) en professor Harry van Goor (afdeling heelkunde Radboudumc) onderzocht. Het programma is ontwikkeld door het Radboudumc en SyncVR Medical.

17 november 2020
Telefoons internationaal

HAN en Radboudumc werken samen

Sinds 2016 werken HAN en Radboudumc intensief samen aan interprofessioneel onderwijs (IPE). Om de samenwerking te bevorderen, is onlangs een gezamenlijke handreiking ‘Interprofessioneel samenwerken’ ontwikkeld. Doel is docenten en begeleiders te helpen bij het begeleiden van IPE.

Er is geen omschrijving beschikbaar
15 november 2020
close-up schrijven in notitieblok

Wandspellen 1e-jaars naar Stichting Benjamin

Tjonge wat zijn 1e-jaars Industrieel Product Ontwerpen toch creatief en nauwkeurig te werk gegaan! Ze hebben het afgelopen semester gewerkt aan prachtige en zeer goedwerkende wandspellen. Normaal gesproken mogen de studenten het eigen wandspel mee naar huis nemen. Deze keer is gekozen voor donatie van de wandspellen aan een heel mooi sociaal doel: Stichting Benjamin.

Erik Rijpstra
17 januari 2020