HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Geslaagde kennismakingsmiddag Operational Network Program bij Qirion

We kijken terug op een zeer geslaagde kennismakingsmiddag voor het vernieuwde Operational Network Program bij Qirion (onderdeel van Alliander) in Duiven op woensdag 10 april jl. Wat is zo bijzonder aan dit speciale verkorte programma?

18 april 2024
713cc850-fdb9-11ee-922d-08214ba70e95 Operational Network Program Elektrotechniek kennismakingsmiddag april 2024 bij Qirion in Duiven.
Studiekeuze

Studiekeuze: een rationeel proces?

Het kiezen van een studie: ieder jongere staat vroeg of laat voor deze belangrijke opgave. De veronderstelling is vaak dat jongeren deze keuze rationeel en doordacht maken. Maar is dat wel echt zo?

18 april 2024
494035 Jonge vrouw met half lang krullend haar staat na te denken of te dagdromen met haar wijsvinger aan haar kin
Studiekeuze

Meiden maken bij de HAN spelenderwijs kennis met techniek en ict

Brug bouwen, programmeren, leren over AI en je eigen energiezuinige zaklamp solderen. Op 11 april 2024 kwamen ruim 400 meiden en zo'n 100 jongens, middelbare scholieren van havo/vwo 1 en 2, over de vloer bij HAN University of Applied Sciences in Arnhem op de speciale Girls' Day Techniek. Waarom deze dag?

17 april 2024
810d1fd0-fbfe-11ee-9a1a-3afbef1123a8 Workshop solderen op de Girls'Day 2024 bij de HAN in Arnhem

Keuzegids 2024 en Elsevier Beste Studies 2023: HAN toont stijgende lijn

De waardering voor de opleidingen van de HAN neemt opnieuw gestaag toe. Dat blijkt uit de nieuwe Keuzegids Hbo Bachelor 2024. De hogeschool scoort met 7 topopleidingen en een forse groei van het aantal opleidingen met de kwalificatie ****. Ook de algehele waardering voor de hogeschool steeg. Elsevier Beste Studies 2023 is eveneens positief: 11 opleidingen van de HAN ontvingen een gouden, zilveren of bronzen medaille.

12 oktober 2023

Keuzegids 2023: HAN behoudt positie

Stabiliteit troef bij de kwaliteitsoordelen over de opleidingen van de HAN. Dat blijkt uit de nieuwe Keuzegids Hbo 2023. We scoren met 7 topopleidingen en een lichte groei van het aantal opleidingen met de kwalificatie **** en ***.

13 oktober 2022
Studiekeuze

Leraar worden bij de HAN met je vwo-diploma

Bij VWO-leerlingen gaat iedereen er vaak vanuit dat ze straks naar de universiteit zullen gaan. Helemaal niet zo vanzelfsprekend eigenlijk. Want het gaat er niet alleen om wat een leerling kan, de vraag is vooral wat bij de leerling past. Is het een doener of een denker? Vergeet ook niet: het één sluit het ander niet uit. Na het hbo kun je natuurlijk alsnog een hbo- of wo-master halen.

29 september 2022
363261 po kinderen schrijven een brief

Nationale Studenten Enquête van start

De HAN doet mee aan de Nationale Studenten Enquête (NSE). Het jaarlijkse onderzoek onder bijna alle studenten in het hoger onderwijs start op 17 januari en loopt tot 13 maart. Studenten kunnen hun mening geven over de opleiding die ze volgen.

17 januari 2022
Studiekeuze

Technische bedrijfskundigen nodig voor maakindustrie

Wat kan er beter in het maakproces van een product? Wat betekent dat voor het productieproces? En hoe krijg je die verandering voor elkaar? Met deze vragen houdt de technisch bedrijfskundige zich bezig. Bij de HAN is de studie Technische Bedrijfskunde met name gericht op deze vragen in de maakindustrie.

25 juni 2021
316f6696-0cf2-11ee-9a98-02565807075b Sander Kregel en Ard Oudhuizen bij Verheij Metaal aan het werk vor stage Technische Bedrijfskunde

NSE 2021: veel tevredenheid over HAN-docenten

De tevredenheid van HAN-studenten over hun opleiding is in overeenstemming met die van hbo-studenten in het algemeen, met een positief accent. Scores op de kwaliteit van docenten van de hogeschool zijn hoger dan de landelijke scores. Dat geldt ook voor de betrokkenheid die studenten ervaren en het contact met docenten.

23 juni 2021