HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Op Autoprof pakt Engineering en Automotive flink uit

De HAN Academie Engineering en Automotive was van 19 t/m 21 april in Gorinchem present op de autovakbeurs AutoProf. Met onze H2 Demonstrator, de zuinige toekomstauto van HAN Hydromotive en de snelle race-auto van HAN Automotive Rallyteam (HART).

Erik Rijpstra
29 april 2022
402252 Beursopstelling Autoprof 2022
Lectoraat Duurzame Energie

"Kijk bij de HAN meer naar toepassingen in zowel onderwijs als onderzoek"

Binnen de HAN is onderzoek een belangrijk onderdeel van het werk. Dagelijks zoeken onderzoekers, docenten en studenten naar oplossingen voor problemen en vragen van bedrijven, instellingen en overheden. Zo dragen we als HAN bij aan maatschappelijke uitdagingen. Maar doen we dat wel genoeg? Is er niet meer uit te halen? "Absoluut", weten Carolien Kattenbelt en Jan Geurts van Kessel.

05 november 2021
eb8e1c0a-0cf4-11ee-9b61-02565807075b Carolien Kattenbelt en Jan Geurts van Kessel

Forse impuls voor waterstofinnovatie Oost-Nederland

Met de toekenning van een SPRONG-subsidie van € 1 miljoen voor de komende 4 jaar krijgt het waterstofonderzoek en –onderwijs in Oost-Nederland een flinke impuls. De HAN University of Applied Sciences en Saxion University of Applied Sciences vormen met deze subsidie een onderzoeksgroep.

29 oktober 2021
346032 Persbericht Forse impuls voor waterstofinnovatie Oost-Nederland
Lectoraat Duurzame Energie

Engineering en Automotive leveren waardevolle bijdrage aan energietransitie

Zonder het zelf in de gaten te hebben, verrichten studenten en docenten Engineering en Automotive een waardevolle bijdrage aan de energietransitie. Dat bleek tijdens een bezoek van het College van Bestuur (CvB) op 23 september aan deze innovatieve academie.

24 september 2021
19ba3f06-0cf4-11ee-9ae4-02565807075b Rob Verhofstad in gesprek met de academie engineering en automotive

Studenten onthullen prototype Nederlandse HydroCargo bakfiets

Studenten van de HAN hebben samen met partner 'Alles over waterstof' de eerste hybride waterstof elektrische bakfiets gepresenteerd. Deze zal onder meer ingezet worden voor duurzame pakketdistributie in de stadsregio Arnhem. De bakfiets biedt voldoende laadruimte voor de pakketservice. Het project krijgt steun van de Provincie Gelderland en Urban Arrow.

10 september 2021
51e7a3dc-0cf4-11ee-8732-02565807075b hybride waterstof elektrische bakfiets met Mika Damen student Embedded Systems Engineering voor gebouw Ruitenberglaan 29

HAN Infrawall wint Cleantech battle

Een team van studenten Industrieel Product Ontwerpen van de HAN heeft met hun Infrawall de Cleantech Battle 2021 gewonnen. Ook de 2e prijs ging naar de HAN: Mathijs Pieters kreeg hem voor zijn geconcentreerde zonnedak. Op 17 juni streden 5 studenten(teams) met hun innovatieve ideeën op het gebied van schone technologie om de titel.

18 juni 2021
300454 Winnaars Cleantech Battle 2021 (Nico Hoeijmans)

Erik Folgering manager onderwijs onderzoek bij Connectr

Erik Folgering is per 1 mei toegevoegd aan de organisatie van Connectr om de portefeuille onderwijs en onderzoek te beheren. Omdat de HAN founding partner is in Connectr, heeft de hogeschool de eer om de kandidaat voor deze functie te leveren.

20 mei 2021
265637 Conceptbeeld hal Connectr Energy
Lectoraat Duurzame Energie

Zonnecellen onder glazen dak in Utrecht

Na jaren van labonderzoek is de tijd rijp voor de praktijk. In Utrecht is Shoppingcentre Overvecht uitgerust met een prototype van een zonne-energie-installatie. Het wekt elektriciteit op met geconcentreerde zonne-energie. Tijd voor een duurtest.

05 maart 2021
266918 Zonnecellen worden op een dak in winkelcentrum Overvecht geplaatst
Lectoraat Duurzame Energie

Sneller je pakketje in huis met de waterstofbakfiets

In het waterstoflab op Industriepark Kleefse Waard werken we keihard aan de ontwikkeling van een heuse waterstofbakfiets. Het woord zegt het al, een bakfiets die wordt aangedreven door waterstof.

15 februari 2021
257192 Bakfiets op waterstof HydroCargo
Lectoraat Duurzame Energie

Project Console: super-zonwering voor de toekomst

Het project Console van het HAN Lectoraat Duurzame Energie is genomineerd voor een RAAK-award. In het project ontwikkelen onderzoekers van de HAN met partners een super-zonwering. Een toepassing die kan zorgen voor koele (studenten)kamers die wel worden verlicht.

02 oktober 2020
zonnepanelen met blauwe lucht